Timo Karinen nimitetty Metsäliiton Puutuoteteollisuuden toimialajohtajaksi

DI Timo Karinen (45) on nimitetty Metsäliiton Puutuoteteollisuuden toimialajohtajaksi ja Metsäliitto-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Karinen raportoi konsernin pääjohtaja Kari Jordanille.

Timo Karinen on viimeksi toiminut Puutuoteteollisuuden sahateollisuuden johtajana ja talousjohtajana sekä sitä ennen Metsä-Botnian liiketoiminnan kehitysjohtajana.

Ole Salvén, joka on hoitanut tehtävää vuodesta 2005 lähtien ja myötävaikuttanut merkittävästi konsernin rakennemuutoksen onnistumiseen Puutuoteteollisuudessa, jatkaa konsernin palveluksessa maaliskuun 2012 loppuun saakka varmistaen tehtävien siirron seuraajalleen.

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Anne-Mari Achrén, Metsäliitto-konserni, puh. 010 465 4541

Yrityksestä

Metsä Woodwww.metsawood.fi Metsä Wood on yksi Euroopan johtavista puuviilutuotteiden valmistajista. Metsä Wood tarjoaa rakennus-, teollisuus- ja jakeluasiakkaiden tarpeisiin kilpailukykyisiä ja ympäristöystävällisiä puutuotteita. Metsä Woodin päätuotteita ovat Kerto® LVL, vaneri ja muut puutuotteet. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2019 oli 0,4 miljardia euroa, ja se työllistää noin 1 500 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.