Asetu ehdolle Metsäliitto Osuuskunnan vaaleissa ja tule rakentamaan maailman parasta metsäyhtiötä

Metsä Group lehdistötiedote 1.2.2019

Metsäliitto Osuuskunta on suomalaisten metsänomistajien osuuskunta, joka näyttää metsäteollisuuden tulevaisuuden suuntaa maailmalle. Ehdokasasettelu keväällä käytäviin edustajistovaaleihin on alkanut.

Metsäliitto Osuuskunta on Metsä Groupin emoyritys. Korkeinta omistajien päätäntävaltaa Metsä Groupissa käyttää Metsäliitto Osuuskunnan edustajisto, johon valitaan keväällä käytävissä vaaleissa 52 edustajaa.

”Tarvitsemme edustajistoon tavallisia suomalaisia metsänomistajia. Erityisesti toivoisimme, että nuoret ja naiset innostuisivat asettumaan ehdolle. Edustajistossa saisi näkyä metsänomistuksen koko kirjo”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Martti Asunta.

”Metsäliiton edustajisto on näköalapaikka siihen, mitä suomalaiselle metsäalalle kuuluu. Siellä on mahdollista kasvaa myös muihin mielenkiintoisiin Metsä Groupin hallintotehtäviin. Tärkeimmät ”pätevyysvaatimukset” ovat jäsenyys Metsäliitto Osuuskunnassa sekä innostus ja kiinnostus kehittää Metsä Groupia”, Asunta kannustaa.

Metsäliitto Osuuskuntaan kuuluu noin 103 000 metsänomistajaa. He omistavat noin puolet suomalaisista yksityismetsistä. Metsä Group on kansainvälisesti toimiva suomalainen metsäteollisuuskonserni.

”Meillä on paljon tarjottavaa jäsenillemme. Toivon, että jäsenet osallistuvat aktiivisesti vaalitilaisuuksiin ja miettivät ennakkoluulottomasti asettumista ehdolle vaaleihin. Erilaiset koulutus- ja työtaustat tuovat rikkautta edustajistotyöhön”, Asunta sanoo.

Edustajiston vaalit lyhyesti

• Ehdokkaaksi voi asettua, jos on ollut Metsäliitto Osuuskunnan jäsen 31.12.2018

• Vaaleissa valitaan edustajistoon 52 jäsentä 15 vaalipiiristä

• Ehdokasasettelu 1.2.-28.2.

• Äänestys 20.3.-12.4. joko postitse tai sähköisesti

• Tulos vahvistetaan 1.6.2019 mennessä

• Uusi edustajisto aloittaa 1.7.2019

Lisätietoja: www.metsavaalit.fi

Yhteydenottopyynnöt:
Krista Kimmo, viestintäpäällikkö, Metsä Group, puh. 050 526 4911

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 100 henkilöä. Konsernilla on toimintaa lähes 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram Slideshare