Finanssivalvonta on hyväksynyt Metsäliitto Osuuskunnan joukkovelkakirjalainan listalleottoesitteen

Metsä Group Pörssitiedote 29.11.2012 klo 18.30

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA TAI SINGAPORESSA TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA LEVITTÄMINEN TAI JULKISTAMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Metsä Groupin emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunta tiedotti 22.11.2012 päättäneensä laskea liikkeeseen 175 miljoonan euron suuruisen joukkovelkakirjalainan. Laina erääntyy 29.11.2017, ja sen vuotuinen kiinteä kuponkikorko on 5,125 prosenttia.

Finanssivalvonta on tänään hyväksynyt joukkovelkakirjalainan listalleottoa varten laaditun listalleottoesitteen, joka on 30.11.2012 alkaen saatavilla englanninkielisenä yhtiön internetsivuilla osoitteessa www.metsagroup.fi/Taloustietoa/sijoitametsaan.

NASDAQ OMX Helsingin odotetaan ottavan joukkovelkakirjalainan julkisen kaupankäynnin kohteeksi 30.11.2012 alkaen.

Liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä toimivat Nordea Markets ja Pohjola Markets. Järjestelyn oikeudellisena neuvonantajana toimii Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy.

METSÄLIITTO OSUUSKUNTA

Vesa-Pekka Takala, talousjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4260

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteet ovat vahvasti läsnä ihmisten arjessa ja edistävät hyvinvointia kestävästi. Metsä Groupin huipputuotteiden pääraaka-aineet ovat uusiutuva pohjoismainen puu ja puukuitu. Liiketoiminta-alueemme ovat pehmo- ja ruoanlaittopaperit, kartonki ja paperi, sellu, puutuotteet sekä puunhankinta. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2011 oli 5,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 12 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa.

Tämä tiedote on laadittu ainoastaan taustatiedoksi eikä se ole tarjous ostaa tai myydä joukkovelkakirjalainaa missään maassa. Tämän tiedotteen sekä joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskua koskevan dokumentaation jakelu tietyissä maissa on lain mukaan kiellettyä. Joukkovelkakirjalainaa ei tarjota yleisölle Suomessa tai Suomen ulkopuolella. Suomen ulkopuolella asuvat henkilöt saavat ottaa vastaan tämän tiedotteen ja tässä tiedotteessa mainittua joukkovelkakirjalainaa koskevia asiakirjoja ainoastaan soveltuvien poikkeussäännösten tai rajoitusten puitteissa. Tämän tiedotteen ja tässä tiedotteessa mainittua joukkovelkakirjalainaa koskevia asiakirjoja haltuunsa saavien henkilöiden odotetaan hankkivan asianmukaiset tiedot näistä rajoituksista ja noudattavan niitä. Tätä tiedotetta ja tässä tiedotteessa mainittua joukkovelkakirjalainaa koskevia asiakirjoja ei saa levittää tai julkaista sellaisissa valtioissa tai hallintoalueilla tai muutoin olosuhteissa, joissa se olisi lainvastaista tai edellyttäisi muun kuin Suomen lain mukaisia toimia, mukaan lukien Yhdysvallat, Australia, Kanada, Hongkong, Japani ja Singapore. Tämä tiedote ei muodosta tarjousta myydä tai tarjousta ostaa joukkovelkakirjalainaa sellaisessa valtiossa sellaiselle henkilölle, jonka osalta tarjous laskea liikkeeseen tai ostaa olisi lainvastainen. Metsäliitto Osuuskunnalla tai sen edustajilla ei ole minkäänlaista oikeudellista vastuuta tällaisista rikkomuksista riippumatta siitä, ovatko tällaiset rajoitukset joukkovelkakirjalainaan sijoittamista harkitsevien tiedossa vai eivät. Metsäliitto Osuuskunnan joukkovelkakirjalainaa ei ole rekisteröity eikä tulla rekisteröimään Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (Securities Act of 1933) eikä minkään Yhdysvaltain osavaltion arvopaperilakien mukaisesti eikä sitä saa tarjota, myydä, jälleenmyydä, lahjoittaa, luovuttaa, jakaa, ostaa tai siirtää Yhdysvalloissa tai yhdysvaltalaisille henkilöille tai tällaisten henkilöiden lukuun, paitsi Yhdysvaltain ja sen osavaltioiden arvopaperilakien sallimissa poikkeustapauksissa rekisteröintivelvollisuudesta.