Jari Forss nimitetty Metsä Groupin selluliiketoiminnan henkilöstöjohtajaksi

Metsä Group lehdistötiedote 24.11.2014

Varatuomari Jari Forss (52) on nimitetty Metsä Groupin selluliiketoiminnasta vastaavan Metsä Fibre Oy:n henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 12.1.2015 alkaen. Hän siirtyy Metsä Groupiin Metsäteollisuus r.y.:n työmarkkinajohtajan tehtävästä.

Anneli Karhula, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4174

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2013 oli 4,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 000 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 123 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsafibre.fi

Metsä Fibre on maailman johtavia havuselluntuottajia, jonka päätuotemerkki on Botnia. Yhtiön päätuotteet, vastuullisesti ja kustannustehokkaasti tuotetut valkaistut havu- ja koivusellut, on kehitetty korkealaatuisen pehmo- ja painopaperin, erikoistuotteiden ja kartongin valmistukseen. Metsä Fibrellä on neljä sellutehdasta Suomessa. Liikevaihto vuonna 2013 oli 1,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 900 henkilöä. Metsä Fibre on osa Metsä Groupia.