Juha Laine Metsä Groupin viestintäjohtajaksi

Metsä Group Pörssitiedote 4.5.2015 klo 10.00

Juha Laine on nimitetty Metsä Groupin viestintäjohtajaksi 4.5.2015 alkaen. Hän raportoi Metsä Groupin pääjohtaja Kari Jordanille.

Laine on työskennellyt vuodesta 2002 alkaen useissa eri tehtävissä Metsä Groupiin kuuluvassa Metsä Boardissa ja sen edeltäjäyhtiössä. Vuodesta 2008 alkaen hän oli Metsä Boardin viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja.

Metsä Groupin viestintäjohtajana vuodesta 2012 toiminut Reeta Kaukiainen on ilmoittanut jättävänsä yhtiön.

Konserniviestinä

Juha Laine, viestintäjohtaja, puh. 010 465 4335

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoinen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 10 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 122 000 suomalaista metsänomistajaa.