Metsä Group lopettaa Kaskisten jalostus- ja jakeluyksikön toiminnan

Metsä Group lehdistötiedote 2.10.2013

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Wood ilmoitti 12.8.2013 suunnittelevansa Kaskisten jalostus- ja jakeluyksikön toiminnan lopettamista. Samalla yhtiö käynnisti mahdollista sulkemista koskevan yhteistoimintamenettelyn.

Sulkemiseen liittyvät yhteistoimintalain edellyttämät neuvottelut henkilöstön kanssa on nyt saatu päätökseen. Neuvotteluiden aikana ei löydetty liiketaloudellisia edellytyksiä Kaskisten jalostus- ja jakeluyksikön toiminnan jatkamiselle, ja yksikön toiminta lopetetaan vuoden 2013 loppuun mennessä. Henkilöstövähennys sulkemisen vuoksi on yhteensä 51 henkilöä. Yhteistoimintaneuvottelut koskivat Kaskisten jalostus- ja jakeluyksikön, jalosteiden kotimaan myyntiorganisaation sekä niihin kuuluvien tukitoimintojen koko henkilöstöä, yhteensä noin 80 henkilöä.

Sulkeminen ei vaikuta Thermowoodin valmistukseen Kaskisissa eikä Kolhon kyllästämön toimintaan. Sulkemisella ei ole myöskään vaikutusta Metsä Woodin jalosteliiketoimintaan Iso-Britanniassa ja Ranskassa.

Esa Kaikkonen, toimialajohtaja, Metsä Wood, puh. 010 469 4749
Olga van Iterson, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Metsä Wood, puh. 050 325 2376

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoismainen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2012 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyhtiö on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistavat noin 125 000 suomalaista metsänomistajaa.

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ekotehokkaita puupohjaisia ratkaisuja teollisen rakentamisen, teollisuusasiakkaiden sekä kodin ja asumisen tarpeisiin. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoismaisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2012 oli 904 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 2 700 henkilöä.