Metsä Group rekrytoi 50 uutta osaajaa – oppisopimus on oiva urapolku menestyvään metsäyhtiöön

Metsä Group lehdistötiedote 13.9.2021

Metsä Group käynnistää tänään haun tammikuussa 2022 alkavaan oppisopimuskoulutukseen. Uusia työpaikkoja on tarjolla noin 50 ja ne sijoittuvat tuotantolaitoksillemme eri puolilla Suomea.

1,5-vuotinen oppisopimuskoulutus on Metsä Groupille vakiintunut keino turvata tulevaisuuden työvoimantarvetta ja edistää osaamisen kehittämistä läpi koko konsernin. Haku houkuttelee vuosittain satoja hakijoita, joukossa myös insinöörikoulutuksen saaneita ja alan vaihtajia.

Tammikuussa alkavassa oppisopimuskoulutusohjelmassa voi suorittaa puutuote- tai prosessiteollisuuden ammattitutkinnon, sähkö- ja automaatioalan ammattitutkinnon, koneasennuksen ja kunnossapidon ammattitutkinnon tai laboratorioalan ammattitutkinnon. Opiskelu ja siihen liittyvät näyttökokeet suoritetaan työsuhteessa, jonka aikana opiskelijat ovat työyhteisömme jäseniä ja oikeutettuja samoihin työsuhde-etuihin kuin vakituinen henkilöstömme.

Nyt rekrytoitavasta joukosta koulutetaan muun muassa käynnissäpitäjiä, prosessinhoitajia, operaattoreita ja laborantteja Metsä Groupin sellu-, kartonki-, pehmopaperi- ja vaneritehtaille. Soveltuva koulutustausta oppisopimuskoulutukseen valittaville on ammattiopistotasoinen sähköautomaation, prosessi- tai konetekniikan perustutkinto tai insinööri (AMK).

Tuotannon työtehtävät ovat monipuolisia ja koulutuksen aikana omaa osaamistaan pääsee kartuttamaan laaja-alaisesti.

”Metsä Groupilla tuotannon toimintamalli perustuu moniosaamiseen ja henkilökohtaiseen kehittymiseen satsataan meillä paljon. Tärkeässä roolissa ovat muun muassa operaattoreiden kunnossapitotaidot. On tärkeää, että tehtailla työskentelevät henkilöt osaavat huoltaa ja kunnostaa laitteita”, sanoo osaamisen kehittämisestä vastaava päällikkö Marianne Oksanen

”Uudet tulokkaat otetaan tehtailla innolla vastaan ja työn ohessa pääsee oppimaan osaavilta kollegoilta. Työ on vastuullista, mutta siitä ei tarvitse selviytyä yksin, aina on tiimin tuki takana!”, Oksanen muistuttaa.

Metsä Groupilla työturvallisuus on tärkeä osa ammattitaitoa, ja koko henkilöstömme sitoutuu ennakoivaan turvallisuustyöhön ja turvallisiin työtapoihin. Viimeinen hakupäivä tammikuussa 2022 käynnistyvään koulutukseen on 3.10.2021.

Oppisopimuskoulutusta järjestetään alla mainituilla tehdaspaikkakunnilla.

Metsä Wood: Punkaharju
Metsä Fibre: Joutseno, Rauma ja Äänekoski
Metsä Board: Kaskinen, Simpele ja Äänekoski
Metsä Tissue: Mänttä

Lue lisää Metsä Groupin oppisopimuskoulutuksesta verkkosivuillamme.

Pertti Hietaniemi, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 463 3772
Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 5,5 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 200 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on noin 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare