• Metsä Group/

Metsä Group suunnittelee mekaanisten puutuotteiden tuotannon laajentamista Äänekosken tehdasalueella

Metsä Group lehdistötiedote 3.6.2021 klo 7.30

Metsä Group on käynnistänyt kaavaprosessin Äänekosken kaupungin kanssa tavoitteena Äänekosken tehdasintegraatin mekaanisten puutuotteiden tuotannon laajentaminen tulevaisuudessa.

Nykyisten tehtaiden eteläpuolella sijaitsevalle Henttalanmäen alueelle haetaan asemakaavaa teollisuusalueeksi. Alueella on nykyisin voimassa yleiskaava, ja se on pääosin Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibren omistuksessa.

”Yksi Metsä Groupin strategisista tavoitteista on hiiltä pitkäaikaisesti sitovien tuotteiden kuten sahatavaran, viilupuun ja vanerien tuotannon kasvattaminen. Nyt käynnistettävällä kaavamuutoksella valmistaudumme mekaanisten puutuotteidemme tuotannon laajentamiseen Äänekosken integraatin yhteydessä. Synergiaedut suuressa integraatissa toimiessa ovat merkittävät liittyen esimerkiksi raaka-aineiden hyödyntämiseen, logistiikkaan ja energiaan”, sanoo Metsä Groupin pääjohtaja Ilkka Hämälä.

Kaavaprosessin arvioidaan kestävän vuoden 2022 alkupuolelle asti.

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 5,5 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 200 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on noin 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare