Metsä Group toteutti henkilöstön eettisyystutkimuksen

Metsä Group lehdistötiedote 18.11.2020 klo 12

Metsä Groupissa toteutettiin kesällä 2020 laajamittainen eettisyysbarometri, jonka tavoitteena on saada tietoa siitä, miten henkilöstö kokee yhtiön eettisten toimintaperiaatteiden (Code of Conduct) toteutuvan käytännössä. Metsä Groupin päivitetyt eettiset toimintaperiaatteet julkaistiin keväällä 2019. Tutkimukseen vastasi yli 6 000 metsagroupilaista.

Ensimmäisen eettisyysbarometrin tulokset olivat kokonaisuudessaan hyvät. Tutkimuksen tulosten perusteella tietoisuus toiminnan eettisyyteen liittyvistä vaatimuksista on erittäin hyvällä tasolla, henkilöstö kokee aiheen tärkeäksi ja myös, että yhtiössä toimitaan eettisesti oikein.

Tulosten valossa kehitettävää löytyy henkilöjohtamisen osa-alueilla sekä henkilöstön yhdenvertaisessa kohtelussa ja kulttuurissa, jossa epäeettisestä toiminnasta uskalletaan ilmoittaa ja epäkohtiin myös puututaan. Metsä Group käynnistää tulosten perusteella tunnistetut kehitystoimenpiteet yhä eettisemmän toimintakulttuurin edistämiseksi.

”Oikein toimiminen kaikissa tilanteissa on Metsä Groupissa erittäin tärkeää. Hyvällä tasolla olevat keskimääräiset tulokset eivät saa johtaa meitä ajattelemaan, etteikö työyhteisöistä ja meidän jokaisen toiminnasta löytyisi parannettavaa. Nyt saavutetun tuloksen pohjalta on hyvä lähteä kehittämään toimintaa edelleen”, kommentoi Metsä Groupin pääjohtaja Ilkka Hämälä.

Vastuullinen yrityskulttuuri, jota eettisyysbarometrillä mitataan, on yksi Metsä Groupin kestävän kehityksen 2030 strategisia tavoitteita. Asetettu tavoite barometrin tuloksena syntyvälle eettisyysindeksille on 100 % vuoteen 2030 mennessä. Ensimmäisen tutkimuksen tulos oli 84,4 %.

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 100 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia:
Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare