Metsä Group tukemaan nuorten hyvinvointia yhteistyössä Olympiakomitean Urheiluakatemioiden kanssa

Metsä Group lehdistötiedote 28.11.2018

Miten yhdistää nuorten urheilu ja koulunkäynti siten, että voi menestyä molemmissa? Saavuttaakseen tämän arvokkaan tavoitteen, Olympiakomitea käynnistää Urheiluakatemioidensa kautta toteutettavan lahjoituskampanjan, jossa kerätään varoja nuorten urheiluvalmennukseen. Metsä Group on kampanjan yritysyhteistyökumppani.

Metsä Group lahjoittaa osana kampanjaa valmennustunteja yläkoululaisille nuorille ja järjestää Urheiluakatemioiden kanssa avoimia perheliikuntatapahtumia tietyillä Metsä Groupin toimipaikkakunnilla.

”Nuorten hyvinvointi on Metsä Groupille tärkeää. Olemme ilolla mukana tukemassa nuorten hyvinvointia ja rohkaisemassa nuoria liikunnalliseen elämäntapaan. Tuotantolaitoksemme tarjoavat työtä monipuolisesti eri puolilla Suomea ja tuomme puukauppatuloja metsänomistajille koko maassa. Tästä syystä on hienoa, että myös Olympiakomitean lahjoituskampanjan hyödyt ulottuvat koko maahan. On arvokasta, että nuorilla on mahdollisuus yhdistää koulunkäynti ja urheilu sujuvalla tavalla. Urheilun saralla opitut tiedot ja taidot kantavat läpi elämän, ja niistä on hyötyä aikanaan myös työelämässä”, Metsä Groupin viestintäjohtaja Juha Laine kommentoi yhteistyötä.

”Urheiluakatemioiden keskeisin kehittämiskohde on valmennustoiminta. Tavoitteemme on koota akatemioiden ympärille laadukas päivittäinen valmennus ja tarvittavat asiantuntijapalvelut, jotta urheilevien nuorten käyttöön saadaan paras osaaminen. Lahjoittamalla kuka tahansa voi tukea tätä työtä”, sanoo Olympiakomitean urheiluakatemiaohjelman johtaja Antti Paananen.

Nuorten urheilun tukemiseksi suunniteltu kampanja lanseerataan Urheilugaalan ehdokasjulkistuksen yhteydessä 8.12. Kampanjan tuotto ohjataan Suomen Urheiluakatemioille, joiden kautta se kohdistuu yläasteikäisten koulupäivän aikaisen valmennuksen lisäämiseen. Yritykset ja yksityishenkilöt voivat tehdä lahjoituksia joulukuussa Olympiakomitean toimesta avattavan  verkkosivuston sekä tekstiviestilahjoituksen kautta.

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 100 henkilöä. Konsernilla on toimintaa lähes 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram Slideshare