Metsä Group uudistaa perhevapaiden palkanmaksun

Metsä Group lehdistötiedote 29.7.2022 klo 14.00

Metsä Group uudistaa ja yhtenäistää Suomen kaikkien henkilöstöryhmien perhevapaiden palkanmaksukäytännöt. Uudistus parantaa ja yhdenvertaistaa vanhempien mahdollisuuksia hoitaa lasta.

Synnyttävälle vanhemmalle maksetaan Metsä Groupissa raskausvapaan ajalta palkkaa 40 arkipäivältä ja tämän jälkeen vanhempainvapaan ajalta palkkaa 38 arkipäivältä. Myös toisen vanhemman osalta vanhempainvapaan ajalta maksetaan palkkaa 38 arkipäivältä.

Uudistus koskee henkilöitä, jotka saavat uuden perhevapaalainsäädännön mukaista vanhempainpäivärahaa.

Pertti Hietaniemi, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 050 5988636

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 6 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 500 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on lähes 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare