Metsä Group uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä

Metsä Group lehdistötiedote 26.3.2021

Metsä Group uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2021–2025 aikana. Mittavan, 150 miljoonan euron hankkeen tavoitteena on yhdenmukaistaa ja uudistaa konsernin nykyiset toiminnanohjausjärjestelmät yhtenäisellä modernilla ratkaisulla. Se tukee konsernin johtamista yhtenä kokonaisuutena yhdenmukaisin prosessein.

”Muutos on merkittävä paitsi järjestelmämielessä myös toimintatavoissa. Uudistuksella tuemme liiketoimintojemme tehokkuutta ja toimintaa yhtenäisenä konsernina merkittävästi aiempaa paremmin. Yhteisen toiminnanohjausjärjestelmän ja yhtenäistetyn datan avulla Metsä Groupin prosessit toimivat tehokkaasti, ja konsernilaajuisen datan avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin”, sanoo Metsä Groupin tietohallintojohtaja Tapio Nuutinen

Toiminnanohjausjärjestelmän toimittajaksi ensimmäiseen vaiheeseen on valittu Infosys ja pääteknologiatoimittajaksi SAP.

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541
Tapio Nuutinen, tietohallintojohtaja, Metsä Group, puh. 040 730 6498

Metsä Group

Metsä Group näyttää biotalouden suuntaa. Investoimme kasvuun, biotuotteiden kehittämiseen ja fossiilittomaan tulevaisuuteen. Tuotteidemme raaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Liiketoiminnassamme keskitymme metsäteollisuuden kasvualoihin: puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 5,5 miljardia euroa, ja työllistämme noin 9 200 henkilöä kaikkiaan 30 maassa. Kansainvälisen konsernimme juuret ovat suomalaisessa metsässä – emoyrityksemme on noin 100 000 metsänomistajan Metsäliitto Osuuskunta.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare