• Metsä Group/

Metsä Groupin pehmo- ja ruoanlaittopaperiteollisuuden yhteistoimintaneuvottelut Suomessa päättyivät

Metsä Group lehdistötiedote 14.11.2012

Metsä Groupiin kuuluva pehmo- ja ruoanlaittopaperituotteiden toimittaja Metsä Tissue on saanut päätökseen syyskuussa käynnistetyt yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut Suomessa. Neuvottelut olivat osa parhaillaan käynnissä olevaa Metsä Tissuen kaikkien toimintojen uudelleenjärjestelyä, jonka tavoitteena on kannattavuuden parantaminen. Yhteistoimintaneuvotteluiden tuloksena yhtiön henkilöstömäärä vähenee 19 henkilöllä. Metsä Tissuen kotimaan toimipisteet sijaitsevat Espoossa ja Mäntässä, ja sen palveluksessa työskentelee Suomessa tällä hetkellä noin 480 henkilöä.

”Toimintojemme uudelleenjärjestelyllä haluamme varmistaa tulevaisuuden kilpailukykymme pehmo- ja ruoanlaittopapereiden kasvavilla markkinoilla”, Metsä Tissuen toimitusjohtaja Mika Joukio sanoo.

Mika Joukio, toimitusjohtaja, Metsä Tissue, puh. 010 465 4959
Jori Sahlsten, aluejohtaja, Koillis-Eurooppa, Metsä Tissue, puh. 050 326 7568

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteet ovat vahvasti läsnä ihmisten arjessa ja edistävät hyvinvointia kestävästi. Metsä Groupin huipputuotteiden pääraaka-aineet ovat uusiutuva pohjoismainen puu ja puukuitu. Liiketoiminta-alueemme ovat pehmo- ja ruoanlaittopaperit, kartonki ja paperi, sellu, puutuotteet sekä puunhankinta. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2011 oli 5,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 12 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa.

www.metsatissue.com

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja ruoanlaittopapereillaan mukavuutta kuluttajien, loppukäyttäjien ja asiakkaiden jokaiseen päivään. Se on Euroopan johtava koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittaja ja maailman johtava ruoanlaittopapereiden toimittaja. Sen päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa kuudessa maassa, sen liikevaihto vuonna 2011 oli 970 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 3 300 henkilöä. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia.