Metsä Groupin sellu- ja sahateollisuudelle kansainvälinen tunnustus kestävän kehityksen työstä

Metsä Group lehdistötiedote 24.10.2019

Metsä Groupin sellu- ja sahateollisuudesta vastaava Metsä Fibre on saanut tunnustusta kestävän kehityksen eteen tekemästään työstä kansainvälisessä EFQM-laatupalkintokilpailussa. Yhtiö voitti Outstanding Achievement for Sustainability -palkinnon ja saavutti Recognised for Excellence 6 Stars -arvion. Palkinto myönnettiin Metsä Fibren erinomaisesta työstä kestävän kehityksen edistämisessä ja jatkuvassa parantamisessa. Erityistä kiitosta Metsä Fibre sai EFQM-arvioitsijoilta siitä, miten kestävä kehitys huomioidaan yhtiön investoinneissa ja toimintasuunnitelmissa ja kuinka vastuullisuus näkyy yrityskulttuurissa kaikilla organisaatiotasoilla.

”Olemme iloisia ja ylpeitä saamastamme tunnustuksesta”, Metsä Fibren toimitusjohtaja Ismo Nousiainen sanoo. ”Metsä Fibren keskeisenä periaatteena on toiminnan jatkuva parantaminen, ja otamme kestävän kehityksen ja vastuullisuuden huomioon kaikessa toiminnassamme. Käytämme kestävästi hoidetuista metsistä tulevaa pohjoista puuta, ja valmistamme siitä resurssitehokkaasti tuotteita, joilla voidaan korvata fossiilisia raaka-aineita ja materiaaleja. Huolehdimme henkilöstömme hyvinvoinnista ja turvallisuudesta, ja kehitämme tuotantolaitoksiamme entistäkin ympäristö-, materiaali- ja energiatehokkaammiksi. Tämän lisäksi hyödynnämme tuotannon sivuvirrat  mahdollisimman tehokkaasti uusiutuvana energiana ja muina biotuotteina.”

”Hyödynnämme EFQM-mallia toimintamme pitkäjänteiseen kehittämiseen. Tässä työssä ulkopuolelta saatu palaute on meille arvokasta”, Nousiainen jatkaa.

EFQM Excellence -mallia käytetään toiminnan arviointi- ja kehittämistyökaluna kymmenissä tuhansissa organisaatioissa sekä yksityisellä että julkisella sektorilla eri puolilla maailmaa. EFQM-kilpailun tavoitteena on tunnistaa edelläkävijäorganisaatioita, joilla on esittää selkeitä tuloksia strategiansa toimeenpanemisesta ja toimintansa jatkuvasta parantamisesta. Metsä Fibre osallistui nyt toista kertaa kansainväliseen EFQM-laatupalkintokilpailuun, jossa se ylsi yhdeksi finalistiksi vuonna 2015. Tänä vuonna Metsä Fibre paransi tulostaan tasolle Recognised for Excellence 6 Stars ja voitti Outstanding Achievement of Sustainability -palkinnon. Vuonna 2012 yhtiö voitti Suomen Laatupalkinnon.

Ismo Nousiainen, toimitusjohtaja, Metsä Fibre, puh. 010 465 5005

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram Slideshare