Metsä Tissue kirjaa yhteensä noin 107 miljoonan euron arvonalentumisen ja kuluvarauksen

Metsä Group lehdistötiedote 21.5.2019

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Tissue on päivittänyt strategiansa. Osana strategian toteutusta yhtiöllä on käynnissä operatiivisen tarkastelu, jonka tarkoituksena on sisäisen tehokkuuden parantaminen, monimutkaisuuden vähentäminen ja pehmopaperiliiketoimintaan keskittyminen.

Osana tätä operatiivista tarkastelua on tehty IAS 36:n mukainen arvonalentumistestaus. Tämän seurauksena Metsä Tissue tekee vuoden 2019 toisella neljänneksellä pääasiassa liikearvoon kohdistuvan, noin 102 miljoonan euron arvonalennuksen. Tämän lisäksi yhtiö kirjaa noin 5 miljoonan euron kuluvarauksen liittyen käynnissä oleviin ja jo päättyneisiin yhteistoimintaneuvotteluihin.

Kirjauksilla on noin 8 prosenttiyksikön heikentävä vaikutus Metsä Tissuen omavaraisuusasteeseen. Vaikutus koko Metsä Groupin omavaraisuusasteeseen on vähäinen.

METSÄ TISSUE

Esa Kaikkonen, toimitusjohtaja, Metsä Tissue, puh. +358 10 4654749

Metsä Group

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram Slideshare

Metsä Tissue

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja tiivispapereillaan mukavuutta jokaiseen päivään. Metsä Tissue on yksi Euroopan johtavista koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittajista ja maailman johtava tiivispapereiden toimittaja. Yhtiön päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa viidessä maassa, sen liikevaihto vuonna 2018 oli 1,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 800 henkilöä. Metsä Tissue on osa Metsä Groupia.
www.metsatissue.com