Metsäliitto Osuuskunnan C-lisäosuudet

Metsä Group pörssitiedote 15.2.2013 klo 13.00

Metsäliitto Osuuskunnan edustajiston ja hallituksen päätösten mukaisesti kuhunkin Metsäliitto Osuuskunnan C-lisäosuuteen liittyy taloudellinen etuus, joka on Metsä Board Oyj:n (entinen toiminimi M-real Oyj) B-osakkeen NASDAQ OMX Helsinki Oy:n (”Helsingin Pörssi”) kurssin mukaan määräytyvä lisäkorko-oikeus.

C-lisäosuuspääoman merkintäehtojen mukaisesti C-lisäosuuksille maksetaan lisäkorkoa, mikäli Metsä Board Oyj:n B-osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettu keskikurssi ylittää 2,50 euron tason 15.2.2013 edeltävänä viiden kaupankäyntipäivän ajanjaksona. Kullekin C-lisäosuudelle maksettavan lisäkoron määrä on kyseisen keskikurssin ja 2,50 euron rajahinnan erotus (kuitenkin enintään 1,00 euroa kullekin C-lisäosuudelle).

Kyseisellä ajanjaksolla Metsä Board Oyj:n B-osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettu keskikurssi Helsingin Pörssissä on ollut 2,34 euroa eli alle 2,50 euron rajahinnan. C-lisäosuuksille ei siten tule maksettavaksi lisäkorkoa.

C-lisäosuuksille on maksettu 4,5 prosenttia vuotuista korkoa vuosilta 2010 ja 2011. Hallituksen esitys vuodelta 2012 maksettavaksi koroksi on 4,5 prosenttia.

C-lisäosuuspääoman merkintäehtojen mukaisesti C-lisäosuudet muunnetaan B-lisäosuuksiksi 1.3.2013 jälkeen.

METSÄLIITTO OSUUSKUNTA

Juha Jumppanen, jäsenpalvelujohtaja, Metsä Group, puh. 050 3844 808
Reeta Kaukiainen, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 050 522 0924

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoismainen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin ja puunhankintaan. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2012 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyhtiö on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistavat noin 125 000 suomalaista metsänomistajaa.