Metsäliitto Osuuskunnan maksamat osuuskorot jatkuvat hyvinä

Metsä Group lehdistötiedote 8.5.2013

Metsäliitto Osuuskunnan edustajisto päätti 7.5.2013 pitämässään varsinaisessa kokouksessa jäsenten osuusmaksuille maksettavista osuuskoroista. Metsäliitto Osuuskunta jatkaa pitkäjänteistä korkopolitiikkaa, ja jäsenen sijoittamalle sääntömääräiselle osuuspääomalle maksetaan vuoden 2012 tuloksen perusteella korkoa 5,5 prosenttia (5,5), A-lisäosuuspääomalle 5,0 prosenttia (5,0) ja B-lisäosuuspääomalle 4,5 prosenttia (4,5). C-lisäosuudet on maaliskuussa muunnettu B-lisäosuuksiksi, joten niille maksettava korko määräytyy B-lisäosuuksien korkopäätöksen mukaisesti.

Osuuskorot maksetaan jäsenille 14.5.2012. Korkoa maksetaan vuodelta 2012 yhteensä 39,7 miljoonaa euroa (37,8).

Hallintoneuvoston erovuoroisista jäsenistä uudelleen valittiin talousneuvos Ilkka Juusela Sastamalasta, maanviljelijä Antti Jäärni Simosta, maanviljelijä Petri Kuutti Kouvolasta, agrologi Timo Kässi Uuraisilta, maanviljelijä Jukka Lappalainen Pielavedeltä, MMM, agronomi Jussi Linnaranta Kuopiosta, maanviljelijä Mårten Malmström Espoosta, maanviljelijä Antti-Jussi Mikkola Pälkäneeltä, maanviljelijä Mikko Tolonen Suomussalmelta ja maanviljelijä Jukka Vanhatalo Siikaisista.

Hallintoneuvosto valitsi järjestäytymiskokouksessaan puheenjohtajakseen agronomi Hannu Järvisen ja varapuheenjohtajakseen maanviljelijä Juha Paajasen.

Juha Jumppanen, jäsenpalvelujohtaja, Metsä Group, puh. 050 3844 808
Reeta Kaukiainen,
viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

M
etsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva ja kestävästi kasvatettu pohjoismainen puu. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, pakkauskartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2012 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyhtiö on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistavat noin 125 000 suomalaista metsänomistajaa.