Mikko Mäkimattila Metsäliitto Osuuskunnan hallitukseen

Metsä Group Pörssitiedote 31.10.2019 klo 18.15

Metsä Groupin emoyrityksen Metsäliitto Osuuskunnan hallintoneuvosto on valinnut 31.10.2019 pidetyssä kokouksessa osuuskunnan hallituksen uudeksi jäseneksi kolmivuotiskaudelle 20202022 maa- ja metsätieteiden maisteri, agronomi, Mikko Mäkimattilan. Mäkimattila toimii maatalouskoneita valmistavan ja myyvän Dometal Oy:n osakkaana sekä toimitusjohtajana ja on maa- ja metsätalousyrittäjä.

Vuodesta 2017 lähtien hallituksessa ollut maa- ja metsätieteiden maisteri, agronomi Jussi Linnaranta valittiin uudelle kolmivuotiskaudelle 20202022.

Vuodesta 2005 lähtien hallituksessa ollut metsäneuvos Martti Asunta ei enää ollut käytettävissä uudelleenvalintaa varten.

Lisäksi kokouksessa päätettiin hallituksen puheenjohtajalle, varapuheenjohtajalle ja jäsenille vuonna 2019 maksettavista palkkioista seuraavasti: osuuskunnan hallituksen puheenjohtajan palkkio on 7 500 euroa kuukaudessa, varapuheenjohtajan kuukausipalkkio 5 200 euroa, hallituksen jäsenten kuukausipalkkio 4 200 euroa, tarkastusvaliokunnan puheenjohtajan kuukausipalkkio 1 200 euroa sekä palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajan kuukausipalkkio 1 000 euroa. Edellä mainittuihin palkkioihin ei tehty muutoksia. Ainoana muutoksena aiempaan hallituksen jäsenille maksettava kokouspalkkio nostettiin 700 eurosta 800 euroon.

Miika Arola, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4205

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare