Taavi Heikkilä Metsäliitto Osuuskunnan hallitukseen

Metsä Group Pörssitiedote 30.10.2020 klo 9

Metsä Groupin emoyrityksen Metsäliitto Osuuskunnan hallintoneuvosto on valinnut 29.10.2020 pidetyssä kokouksessa osuuskunnan hallituksen uudeksi jäseneksi kolmivuotiskaudelle 2021-2023 vuorineuvos Taavi Heikkilän. Heikkilä on tehnyt pitkän uran S-ryhmän eri johtotehtävissä. Vuodesta 2014 alkaen hän on ollut SOK:n pääjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana, josta tehtävästä hän on ilmoittanut jäävänsä pois kun seuraajansa on valittu ja pääsee aloittamaan. Heikkilä on lisäksi toiminut mm. lukuisissa elinkeinoelämän edunvalvontaorganisaatioiden hallituksissa

”Näen Metsä Groupin suomalaisena, vastuullisena sekä innovatiivisena osuustoiminnallisena yrityksenä jonka hallitustyöskentelyyn tulen innolla mukaan”, Taavi Heikkilä kommentoi.

Agrologi Juha Parpala ja kauppatieteiden maisteri Ilkka Salonen valittiin hallituksen jäseniksi uudelle kolmivuotiskaudelle 2021-2023. Parpala on ollut hallituksen jäsen vuodesta 2009 ja Salonen vuodesta 2018.

Hallituksen jäsen, maa- ja metsätalousyrittäjä Johan Björkenheim ei ollut ehdolla jatkokaudelle.

Kauppatieteiden maisteri, valtiotieteiden tohtori Leena Mörttinen on jäänyt pois Metsäliitto Osuuskunnan hallituksesta.

Miika Arola, lakiasiainjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4205

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 100 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia:
Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram  Slideshare