• Metsä Group/

Yhteistyö Olympiakomitean Urheiluakatemioiden kanssa nuorten tukemiseksi jatkuu – Metsä Group mukana perheliikuntatapahtumissa syyskuussa

Metsä Group lehdistötiedote 10.9.2019

Olympiakomitean Liikettä perheille -tapahtumat ilahduttavat perheitä kolmella paikkakunnalla syyskuun 2019 aikana. Maksuttomat, matalan kynnyksen tapahtumat kannustavat perheitä liikunnalliseen yhdessäoloon ja hyvinvoinnista huolehtimiseen. Tapahtumat ovat osa Metsä Groupin ja Olympiakomitean yhteistyötä lasten ja nuorten liikuttamiseksi.

Liikettä perheille -kiertueen tapahtumapäivät ovat Joutsenossa 15.9., Turussa 21.9. ja Rovaniemellä 21.9.2019. Tapahtumissa perheillä on mahdollisuus kokeilla liikkumista omaehtoisesti ammattitaitoisten ohjaajien vetämänä. Tapahtumissa saa myös tietoa Metsä Groupin toiminnasta kullakin alueella ja voi keskustella mm. puunhankinnasta vastaavien asiantuntijoidemme kanssa.

Metsä Groupilta tukea nuorille urheilijoille Suomen Urheiluakatemioissa

Syyskuussa järjestettävien Liikettä perheille -tapahtumien yhteydessä Metsä Group lahjoittaa stipendejä nuorten urheilun tukemiseksi. Metsä Group on Olympiakomitean #Nuorellesiivet-kampanjan yritysyhteistyökumppani ja nyt tehtävät lahjoitukset kohdistetaan Turun, Lapin sekä Etelä-Karjalan Urheiluakatemialle. Liikettä perheille -tapahtuma on jatkumo Metsä Groupin keväällä Lohjalla, Tampereella, Vaasassa, Savonlinnassa ja Äänekoskella Olympiakomitean Urheiluakatemioille lahjoittamille stipendeille.

”Metsä Groupilla on merkittävä valtakunnallinen rooli niin aktiivisena työllistäjänä kuin puukauppatulojen tuojana metsänomistajille. Haluamme olla mukana rohkaisemassa nuoria liikunnalliseen elämäntapaan, mistä on hyötyä aikanaan myös työelämässä. Hyvinvoiva yhteisö toimipaikkojemme ympärillä on meidänkin etumme”, Metsä Groupin viestintäjohtaja Juha Laine sanoo.

Valmennus on keskeinen kehittämiskohde kaikissa Urheiluakatemioissa ja siihen tarvitaan jatkuvasti lisää resursseja. Metsä Groupin tekemällä lahjoituksella pystytään palkkaamaan ammattivalmentaja yhdeksi kokonaiseksi lukuvuodeksi kaikkiin lahjoituksen saaviin Urheiluakatemioihin.

Lisätietoja #Nuorellesiivet-kampanjasta: nuorellesiivet.fi

Syyskuun tapahtumat Joutsenossa, Turussa ja Rovaniemellä.

Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

Metsä Group

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram Slideshare