• Metso Corporation/

Metso esittelee uudistetun Larox®PF 60 -painesuodattimen Lappeenrannan suodatinteknologiakeskuksen koneistamon avajaisissa

Metso Oyj:n lehdistötiedote 11.09.2024 klo 09.00 paikallista aikaa

Metso esittelee uudistetun Larox® PF 60 -sarjan painesuodattimen uuden koneistusyksikkönsä avajaisissa Lappeenrannan teknologiakeskuksessa 11.9.2024.

”Uudistettu Larox® PF 60 -suodatinsarja on merkittävä teknologinen kehitysaskel tornisuodattimissa. Sen uudet ratkaisut parantavat turvallisuutta, prosessitehokkuutta ja vedenpoistokapasiteettia kaivos- ja prosessiteollisuuden sovelluksissa. Päivitetyssä mallissa on valmius erilaisiin levypakkakonfiguraatioihin ja se on myös täysin automaattinen, mikä mahdollistaa joustavan toiminnan prosessivaihteluissa. Suodatin tuottaa tasaisen ja homogeenisen suodatinkakun ja mahdollistaa tehokkaan kiintoaineiden erottelun,” kertoo Jussi Venäläinen, Metson suodatinliiketoiminnan johtaja.

Larox® PF 60 -sarjan suodatin on osa Metson Planet Positive -tarjontaa edistyksellisten ominaisuuksiensa ansiota, jotka vähentävät veden käyttöä jopa 90 %  ja öljyn käyttöä jopa 75 %. Lisäksi se voi vähentää asennetun sähkötehon tarvetta jopa 25%. Suodattimessa on kompakti avoin muotoilu, mikä pienentää tarvittavaa asennuspinta-alaa ja parantaa huollettavuutta. Rakenne on myös päivitetty vastaamaan uusimpia seismisiä standardeja. Optimoiden elinikäisen suorituskyvyn varmistamiseksi Metso tarjoaa kattavat huoltopalvelut ja etätuen.

Uusi koneistusyksikkö lisää valmistuskapasiteettia ja parantaa laatua

“Investointi uuteen koneistusyksikköön suodatinteknologiakeskuksessamme Lappeenrannassa kulkee käsi kädessä Larox® PF 60 -painesuodattimen kehityksen kanssa. Tavoitteemme on tarjota asiakkaillemme parasta ja vastuullisinta suodatusteknologiaa. Täysin automatisoitu koneistusyksikkö lisää merkittävästi valmistuskapasiteettiamme ja mahdollistaa korkealaatuisten suodatusrakenteiden tuotannon turvallisemmalla ja ympäristöystävällisemmällä tavalla,” sanoo Tero Tiainen, Metson suodatinvalmistuksen johtaja.

Prosessiteollisuuden suodatinvalmistuksen lisäksi Metson Lappeenrannan suodatinteknologiakeskus keskittyy kiintoaineiden ja nesteen erottelun tutkimukseen ja testaukseen. Metso on tehnyt yli 14,000 suodatustestiä ja toimittanut yli 5,000 suodatinta erilaisiin sovelluksiin eri puolille maailmaa.

Lue lisää Metson Larox® -painesuodattimista verkkosivuiltamme.

Jussi Venäläinen, johtaja, suodatusliiketoiminta, Metso, puh. +358 20 529 211, jussi.venalainen(at)metso.com

Tero Tiainen, johtaja, suodatinvalmistus, Metso, puh. +358 40 6517542, sähköposti: tero.tiainen(at)metso.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Oyj, puh. +358 20 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)metso.com