Metso Outotecille rautamalmin pelletointilaitoksen laajennustilaus Ukrainaan

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 18.11.2021 klo 9.00 paikallista aikaa

Metso Outotec on sopinut keskeisten prosessilaitteiden toimituksesta Ferrexpo Poltava Miningin rautamalmin pelletointilaitoksen laajennukseen. Laitos sijaitsee Horišni Plavnin kaivoskaupungissa Keski-Ukrainassa. 18 miljoonan euron tilaus on kirjattu Metallit-segmentin vuoden 2021 neljännen vuosineljänneksen saatuihin tilauksiin.

Metso Outotecin toimitukseen sisältyvät arinan, rumpu-uunin ja jäähdyttimen muutokset, joilla tuotantolinjan kapasiteetti kasvatetaan yli kuuteen miljoonaan tonniin rautamalmipellettejä vuodessa. Metso Outotec ja Ferrexpo saivat äskettäin päätökseen yhteistyössä tehdyn laitoksen laajennuksen suunnitteluvaiheen.

”Yhdessä asiakkaan kanssa tehty Ferrexpon Poltavan pelletointilaitoksen laajennuksen suunnittelu vahvisti keskinäistä luottamustamme. Olemme tukeneet Ferrexpoa Poltavan laajennuksen ja parannusten suunnittelussa ja toteuttamisessa. Projektin valmistuttua Poltavassa hyödynnetään alan johtavia teknologioita, joiden avulla tuotantoa voidaan merkittävästi kasvattaa ja energiankulutusta ja päästöjä puolestaan huomattavasti vähentää”, kertoo Metso Outotecin lämmönsiirtoliiketoiminnan johtaja Chris Urban.

"Jatkamme tyytyväisinä Metso Outotecin kanssa yhteistyötä, joka auttaa meitä kasvattamaan tuotantokapasiteettiamme Ukrainassa. Investoimme pelletointilaitoksiimme jatkuvasti ja otamme käyttöön nykyaikaisia ja energiatehokkaita teknologioita. Ne auttavat meitä lisäämään korkealaatuista rautamalmipellettituotantoamme ja tukevat myös maailmanlaajuista tavoitetta irtautua hiilestä terästeollisuudessa”, kertoo Ferrexpon väliaikainen toimitusjohtaja Jim North.

Metso Outotec on maailman johtava arinauunipelletointilaitosten toimittaja. Olemme toimittaneet eri puolille maailmaa yli 50 pelletointilaitosta, joiden yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on yli 130 miljoonaa tonnia vuodessa. Metso Outotecin teknologiat tuottavat tasalaatuisia pellettejä ja minimoivat laitosten kokonaiskäyttökustannukset.

Pelletointiteknologioista ja arinauunijärjestelmästä on lisätietoja verkkosivustollamme.

Linkki Ferrexpo Poltava Mining -yrityksen verkkosivustolle.

Lisätietoja:

Christopher Urban, johtaja, lämmönsiirtoliiketoiminta, Metso Outotec, +1 570 850 3251, chris.urban(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. +358 20 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotec on sitoutunut rajaamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 °C:seen ja asettanut toiminnalleen tieteeseen perustuvat tavoitteet. Vuonna 2021 olimme Global 100 -listalla maailman kahdeksanneksi vastuullisin yhtiö.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec