Metso toimittaa jauhatusmyllyjä kuparikaivosprojektiin Afrikkaan

Metso Oyj:n lehdistötiedote 15.08.2024 klo 09.00 paikallista aikaa

Metso on saanut jauhatusmyllytilauksen afrikkalaiselta kuparikaivokselta. Tilauksen arvo on noin 20 miljoonaa euroa, ja se kirjataan Mineraalit-segmentin vuoden 2024 kolmannen neljänneksen tilauksiin.

Metson toimitus koostuu energiatehokkaista HIGmillTM -hienojauhatusmyllyistä sekä niihin liittyvistä oheislaitteista ja palveluista.

Metso on toimittanut yli 8 000 jauhatusmyllyä, mukaan lukien maailman suurimmat SAG/AG- ja kuulamyllyt. Metson Stirred Mill -valikoimaan kuuluva HIGmillTM on energiatehokas hieno- ja ultrajauhatusratkaisu, joka hyödyntää painovoimaa ja GrindForceTM -roottoriteknologiaa hienojauhatukseen. HIGmillTM on osa Metson Planet Positive -tarjoamaa.

Lisätietoa Metson Stirred Mill -valikoimasta löytyy verkkosivuiltamme.

Lisätietoa:

Charles Ntsele, Mineraalit-liiketoiminnan myyntijohtaja, Afrikka, Metso, puh. +27 83 952 7119, sähköposti: charles.ntsele(at)metso.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso, puh. +358 20 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)metso.com

Metso on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kivenmurskauksessa, mineraalien käsittelyssä ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metson pääkonttori on Espoossa. Yhtiöllä on yli 17 000 työntekijää lähes 50 maassa, ja liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,4 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. metso.com, x.com/metsoofficial