Metso toimittaa rautamalmin pelletointilaitoksen Kiinaan

Metso Oyj:n lehdistötiedote 25. syyskuuta klo 09.00 paikallista aikaa

Metso on allekirjoittanut sopimuksen Beijing Shougang International Engineering Technology Co. Ltd:n (BSIET) kanssa rautamalmin pelletointilaitoksen toimittamisesta Ruifeng Iron and Steel Group Co., Ltd:lle Tangshaniin, Hebein maakuntaan, Kiinaan.

Metson toimitus kattaa pelletointilaitteiston ja kaasunkäsittelyn suunnittelun, omaan tuotekehitykseen perustuvat prosessilaitteet, instrumentoinnin ja ohjausjärjestelmät sekä valvontapalvelut ja teknisen koulutuksen. Laitoksen keskeinen osa on Metson kompakti ketjuarinalla varustettu pelletointiuuni, ja sen kapasiteetti on 1,7 miljoonaa tonnia vuodessa. Tuotannon arvioidaan alkavan vuonna 2025.

Ruifeng korvaa nykyiset uuninsa ketjuarinalla varustetulla pelletointiuunilla hiilidioksipäästöjen vähentämiseksi ja ympäristömääräysten täyttämiseksi.

“Olemme iloisia voidessamme tukea Ruifengiä heidän päästötavoitteidensa saavuttamisessa edistyneellä ketjuarinateknologiallamme. Kiinnostus kompaktikokoisia pelletointilaitoksiamme kohtaan Kiinassa on kasvanut, koska ne mahdollistavat kaivosyhtiöiden arvoketjun laajentamisen ja tukevat hajautettuja teräksenvalmistuskonsepteja, kuten minimill-laitoksia. Ne ovat myös joustavia ja kustannustehokkaita. Suunnittelun ja projektoinnin standardoinnin ansiosta voimme tarjota optimoidut toimitusajat”, sanoo Metson Ferrous-toimintojen johtaja Matthias Gabriel.

Metso on tehnyt yhteistyötä BSIET:n kanssa ketjuarinateknologiassa jo vuodesta 2008 lähtien ja rakentanut 11 pelletointilaitosta Kiinan markkinoille. Ruifengin laitos on kahdestoista pelletointilaitos, jonka Metso ja BSIET rakentavat yhdessä. Viime vuonna Metso ja BSIET allekirjoittivat sopimuksen kahden kompaktikokoisen rautamalmin pelletointilaitoksen toimittamisesta Chengde Zhaofeng Iron and Steel Group Co., Ltd:lle Hebein maakuntaan, Kiinaan.

Metson rautamalmin pelletointiprosessi tuottaa tasalaatuisia pellettejä ja mahdollistaa korkean suorituskyvyn ja laadun. Investointi- ja käyttökustannukset ovat alhaiset, ja prosessi vähentää energiankulutusta ja päästöjä.

Lue lisää Metson ketjuarinateknologiasta verkkosivuiltamme

Attaul Ahmad, johtaja, Ferrous & Heat Transfer, Metso, puh. +49 17 2689 7348 email: attaul.ahmad(at)metso.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Oyj, puh. +358 20 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)metso.com