Metso vahvistaa logistiikka- ja toimituskykyään Chilessä ottamalla käyttöön uuden jakelukeskuksen

Metso Oyj:n lehdistötiedote 6.6.2024 klo 18.00 paikallista aikaa

Metso on avannut uuden huippumodernin jakelukeskuksen Vina del Marissa Chilessä parantaakseen edelleen toimituskykyään ja asiakaspalveluaan. Uusi keskus korvaa alueella aikaisemmin palvelleen Metson yksikön. Nykyaikainen keskus lisää huomattavasti Metson kykyä toimittaa laitteita, vara- ja kulutusosia ja komponentteja sekä vahvistaa entisestään jakelu- ja logistiikkaverkostoa Chilessä. Keskuksen avajaiset pidettiin 6. kesäkuuta 2024.

"Tavoitteenamme on tarjota markkinoiden johtavia ratkaisuja ja jatkuvasti parantaa asiakastyytyväisyyttä kaikessa toiminnassamme. Tarjoamalla oikea-aikaisia toimituksia ja lisäämällä palveluiden saatavuutta varmistamme tehokkaan ja kestävän asiakastuen. Uudessa jakelukeskuksessa on huomattavasti suurempi varastointikapasiteetti kuin aiemmassa varastossamme, ja se vahvistaa kriittisten varaosien ja kulutusosien saatavuutta lähellä asiakkaitamme Chilessä ja muissa Etelä-Amerikan maissa", sanoo Metson Etelä-Amerikan markkina-alueen johtaja Eduardo Nilo.

Jakelukeskus on konkreettinen esimerkki siitä, miten Metso voi tukea kaivosteollisuutta siirtymisessä kohti edistyksellisimpiä ja kestävimpiä käytäntöjä. Uusi keskus hyödyntää pääasiassa uusiutuvaa energiaa ja kestäviä pakkausratkaisuja, kuten palautuspakkauksia ja kevyempiä vanerivaihtoehtoja. Lisäksi täysin sähkökäyttöiset ajoneuvot ja koneet täydentävät huippuluokan keskuksen toimintaa.

Jakelukeskus sijaitsee lähellä Metson toimintoja Concónissa, jossa yhtiöllä on nykyaikainen kumi- ja PolyMet™ -tehdas sekä hiljattain käyttöön otettu ainutlaatuinen Megaliner™-, Poly-Met™- ja kumisten myllynvuorausten kierrätysratkaisu.

"Uusi jakelukeskus on Metson viimeisin strateginen investointi tärkeälle asiakasmarkkinalle ja konkreettinen askel kohti strategista tavoitettamme tulla toimialamme suosituimmaksi palveluntarjoajaksi. Asennettu laitekantamme Chilessä ja koko Etelä-Amerikassa on vahva, ja moderni keskus myös vahvistaa kilpailukykyämme pitkäaikaisten huolto- ja palvelusopimusten tarjoajana", toteaa Metson Palvelut-liiketoiminta-alueen johtaja Sami Takaluoma.

Uuden keskuksen toiminta on ulkoistettu logistiikkayritykselle, joka tarjoaa varastointi- ja jakelupalvelut Metsolle ja sen asiakkaille alueella.

"Tehokas ja optimoitu jakelukeskusverkosto vahvistaa tuotteiden saatavuutta, parantaa asiakaspalvelua ja vähentää hiilidioksidipäästöjä. Jakelukeskuksemme sijaitsevat lähellä asiakkaitamme ja ne hyödyntävät tehokkaita ja ympäristön kannalta kestäviä logistiikkareittejä.

Jakelukeskusstrategiamme perustuu yhteistyöhön logistiikkayritysten kanssa, joilla on maailmanlaajuiset valmiudet tarjota kilpailukykyisiä varastopalveluja. Heidän asiantuntemuksensa tuella pystymme jatkuvasti kehittämään asiakaspalveluamme - tavoitteenamme on luotettavuus, turvallisuus ja operatiivisten toimintojen läpinäkyvyys", sanoo Markku Eronen, Metson globaalien logistiikkatoimintojen johtaja.

Lue lisää Metson toiminnan kestävyystavoitteista verkkosivuiltamme.

Markku Eronen, johtaja, logistiikkatoiminnot, Metso, puh. +358 20 484 100, markku.eronen(at)metso.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Oyj, puh. +358 20 484 3212, helena.marjaranta(at)metso.com