Outotec toimittaa modulaarisia rikkihappotehtaita Kongon demokraattiseen tasavaltaan

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE    29.1.2018  KLO 10.00

Outotec on sopinut Shalina Resources Limited -yhtiön kanssa rikkihappoteknologian toimituksesta Kongon demokraattiseen tasavaltaan, Kolwezin lähelle rakennettavalle Mutoshin kupari-kobolttilaitokselle. Arvoltaan noin 33 miljoonan euron tilaus on kirjattu Outotecin kuluvan vuoden ensimmäisen neljänneksen tilauskertymään.

Outotec toimittaa kolme modulaarista rikkihappotehdasta, joiden tuottama happo ja rikkidioksidikaasu hyödynnetään kupari-kobolttilaitoksen tuotantoprosessissa. Uudenlainen modulaarinen laitoskonsepti perustuu Outotecin teknologiaan ja kokemukseen yli 650 toimitetusta rikkihappotehtaasta. Esivalmistetuista moduuleista koostuvan laitostoimituksen etuja ovat muun muassa pienemmät investointi-, asennus- ja käyttökustannukset sekä käytettävyys ja huollettavuus. Modulaarinen laitos on turvallinen ja ympäristön kannalta kestävä ratkaisu.

Tilaus täydentää Outotecin 14.12.2017 julkaisemaa 65 miljoonan euron teknologiatoimitusta Mutoshin kupari-kobolttilaitokselle.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että saimme myös rikkihappotehdastilauksen täydentämään laajaa teknologiatoimitustamme kupari-kobolttilaitokselle ja odotamme yhteistyötä Shalina Resourcesin kanssa. Nämä modulaariset laitokset ovat aivan uusinta teknologiaamme ja parantavat merkittävästi laitoksen ympäristötehokkuutta", sanoo Outotecin Metals, Energy & Water -liiketoiminnan johtaja Kalle Härkki.

Lisätietoja:

OUTOTEC