Outotecille EcoVadis Gold -sertifiointi toimittajien vastuullisuusarvioinnissa

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE   9.8.2017  KLO 14.00

Outotecille EcoVadis Gold -sertifiointi toimittajien vastuullisuusarvioinnissa

Kansainvälisten toimitusketjujen vastuullisuutta arvioiva EcoVadis on myöntänyt Outotecin vastuullisuuskäytännöille kultatason sertifioinnin. Outotec kuuluu toimialansa viiden prosentin parhaimmistoon juuri valmistuneessa arvioinnissa. EcoVadis arvioi toimittajien vastuullisuuskäytäntöjä ympäristöasioiden, työelämän käytäntöjen, eettisten toimintatapojen ja kestävän hankinnan näkökulmista.

Outotec raportoi vastuullisuudestaan Global Reporting Initiative (GRI) -standardin sekä YK:n Global Compact -aloitteen mukaisesti ja on sitoutunut toimintansa kannalta oleellisiksi määrittelemiinsä YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin. Yhtiö on sijoittunut useana vuonna maailman sadan vastuullisimman yrityksen Global 100-listalle. Outotecin englanninkieliseen yritysvastuuraporttiin voi tutustua verkossa www.outotec.com.

"Olemme ylpeitä sijoittumisesta oman alamme toimittajien parhaimmistoon EcoVadiksen laajassa ja riippumattomassa arvioinnissa, joka palvelee kansainvälisiä asiakkaitamme erityisen hyvin. Suurissa projekteissa toimitusketjujen hallinta ja sitoutuminen yritysvastuuseen on sekä asiakkaillemme että Outotecille erittäin tärkeää, ja pyrimme jatkuvasti parantamaan vastuullisuuskäytäntöjämme", sanoo Outotecin toimitusjohtaja Markku Teräsvasara.

EcoVadis on arvioinut yli 30 000 yritystä 150 eri toimialalta ja 110 maassa. Sen menetelmät perustuvat kansainvälisiin yritysvastuustandardeihin, kuten Global Reporting Initiative (GRI), YK:n Global Compact -aloitteeseen ja ISO 26000 -standardiin.

Lisätietoja:

OUTOTEC