Ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta Outotec Oyj:ssä

OUTOTEC OYJ    PÖRSSITIEDOTE   29.10.2018 klo 15.30

Ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta Outotec Oyj:ssä

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 10 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTTUMISESTA OUTOTEC OYJ:SSÄ

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisesti Catella Fondförvaltning AB, Ruotsi (556533-6210) ilmoittaa, että sen omistus on alittanut 26.10.2018 viiden (5) prosentin rajan Outotecin (OTE1V) osakepääomasta ja on 4,9076 % eli 8 986 959 osaketta/ääntä.

Outotecin osakepääoma koostuu yhteensä 183 121 492 osakkeesta ja kullakin osakkeella on yksi ääni yhtiön yhtiökokouksessa.

OUTOTEC OYJ

Rita Uotila, sijoittajasuhdejohtaja

NASDAQ Helsinki Oy

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä mineraalien jalostuksessa, kiviainesten käsittelyssä, metallinjalostuksessa ja kierrätyksessä kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta. Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto (pro forma) vuonna 2019 oli noin 4,1 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec