Metso Outotec laski liikkeelle 300 miljoonan euron ja viiden vuoden joukkovelkakirjan

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 28.11.2022 klo 19.00 paikallista aikaa

Metso Outotec on laskenut onnistuneesti liikkeelle uuden joukkovelkakirjan osana EMTN (Euro Medium Term Note) -ohjelmaa. Joulukuussa 2027 erääntyvä joukkovelkakirjalaina on määrältään 300 miljoonaa euroa, ja sen kiinteä korko on 4,875%. Joukkovelkakirjalainassa ei ole taloudellisia kovenantteja.

Uusi joukkovelkakirjalaina listataan Luxembourgin pörssiin, ja siitä saatavat varat käytetään nykyisten velkojen maksamiseen ja yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin.

Yhtiö julkisti 23.11.2022 vapaaehtoisen ostotarjouksen yhtiön liikkeeseen laskevista ja ulkona olevista vuonna 2024 erääntyvistä joukkovelkakirjalainoista.

”Olemme tyytyväisiä siihen, että uuden joukkovelkakirjalainamme liikkeeseenlasku oli onnistunut, mikä osoittaa laajan velkasijoittajakunnan luottamusta yhtiöön.Tämä transaktio on linjassa rahoitusstrategiamme kanssa, ja uusi joukovelkirjalaina yhdessä vapaaehtoisen ostotarjouksen kanssa auttaa meitä pidentämään velkasalkkumme maturiteettiprofiilia”, sanoo Metso Outotecin rahoitusjohtaja Minna Helppi.

Liikkeeseenlaskun järjestäjinä toimivat Citigroup Global Markets Limited, Commerzbank, Nordea ja SEB.

Lisätietoa:

Minna Helppi, Rahoitusjohtaja, Metso Outotec Oyj, puh. 040 772 1024, minna.helppi(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. +358 20 484 3212, helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta. Metso Outotec on sitoutunut rajaamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 °C:seen ja asettanut toiminnalleen tieteeseen perustuvat tavoitteet.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 massa, ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,2 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä mogroup.com/fi/, twitter.com/metsooutotec