Metso Outotec on saanut päätökseen Tesab Engineering Ltd:n yritysoston

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 3.5.2022 klo 17.00 paikallista aikaa

Metso Outotec on saanut päätökseen Pohjois-Irlannissa sijaitsevan Tesab Engineering Ltd:n yritysoston. Tesab on erikoistunut pääasiassa kivenmurskauksen eri sovelluksissa, esimerkiksi louhoksissa, rakennusmateriaalien kierrätyksessä sekä asfaltin ja betonin valmistuksessa, tarvittaviin liikuteltaviin murskauslaitteisiin.

Yrityskaupan avulla Metso Outotec täydentää nykyistä tarjontaansa liikuteltavien murskainten ja seulojen markkinoilla. Tesab jatkaa itsenäisenä tuotemerkkinä Metso Outotecissa, ja sen yli 60 työntekijää siirtyvät Metso Outotec -konsernin palvelukseen.

Lisätietoja

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, p. 020 484 3212, sähköposti helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta. Metso Outotec on sitoutunut rajoittamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 asteeseen Science Based Targets -organisaation varmentamien ilmastotavoitteiden avulla.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,2 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec