Metso Outotec Oyj lunastaa Outotecin 150 miljoonan euron hybridilainan

Metso Outotec Oyj:n pörssitiedote 1.7.2020 klo 8.10 paikallista aikaa

Metso Outotec Oyj  lunastaa Outotec Oyj:n 24.3.2016 liikkeeseen laskeman 150 miljoonan euron hybridilainan (ISIN: FI4000201207) (”Hybridilaina”).

Hybridilaina lunastetaan täysimääräisesti 31.7.2020 sen ehtojen kohdan 7.2 (Corporate Restructuring Event) mukaisesti. Lunastuspäivänä Metso Outotec maksaa Hybridilainan haltijoille lunastushinnan, joka vastaa 101 prosenttia velkakirjan nimellismäärästä lisättynä kertyneellä korolla.

Tämä lunastusilmoitus on peruuttamaton, ja se annetaan laskenta-asiamiehelle (Calculation Agent) ja Hybridilainan haltijoille Hybridilainan ehtojen mukaisesti.

Outotecin ja Metson Minerals-liiketoiminnan yhdistymisen toteutumisesta kerrottiin eilen.

Minna Helppi, Rahoitusjohtaja, puh. 040 772 1024

Jakelu:

www.mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä mineraalien jalostuksessa, kiviainesten käsittelyssä, metallinjalostuksessa ja kierrätyksessä kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen havainnollistava yhdistetty liikevaihto vuonna 2019 oli noin 4,2 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec