Metso Outotec suunnittelee kuparisulaton Uzbekistaniin

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 29.11.2022 klo 9.00 paikallista aikaa

Metso Outotec on sopinut JSC Almalyk and Metallurgical Complex, Almalyk MMC:n kanssa Uzbekistaniin rakennettavan uuden kuparisulaton perussuunnittelusta. Kaksi kolmasosaa noin 15 miljoonan euron sopimuksesta kirjataan Metallit-segmentin ja loput Mineraalit-segmentin vuoden viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Perussuunnittelu kattaa teknologiat liekkisulatukseen, rikkihapon tuotantoon sekä kuonarikastamoon ja elektrolyyttiseen talteenottoon.

”Yhteistyö Almalyk MCC:n kanssa on jatkunut vuosia niin mineraalienkäsittelyssä kuin metallinjalostusratkaisuissa. Toimitamme kokonaisvaltaisen perussuunnittelun heidän suunnitteilla olevaan uuteen metallurgiseen laitoskokonaisuuteensa. Odotamme tiivistä yhteistyötä ja kumppanuuden syventämistä myös jatkossa”, sanoo Metso Outotecin Metallit-liiketoiminnan myyntijohtaja Gustav Kildén.

Almalyk MCC on Uzbekistanin johtava kuparintuottaja. Yhtiö tuottaa jalostettua kuparia, kultaa, hopeaa, sinkkiä, molybdeenia sekä lyijyrikastetta ja muita tuotteita. Lisätietoa yhtiöstä englanninkielisiltä verkkosivuilta: www.agmk.uz/en

Lue lisää kaivosteollisuuden ratkaisuistamme englanninkielisiltä verkkosivuiltamme.

Gustav Kildén, myyntijohtaja, Metallit, Metso Outotec, puh. +358 40 679 5858, sähköposti: gustav.kilden(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. 020 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta. Metso Outotec on sitoutunut rajoittamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 asteeseen Science Based Targets -organisaation varmentamien ilmastotavoitteiden avulla.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,2 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.comtwitter.com/metsooutotec