Metso Outotec tarjoaa varaosia sekä huoltopalveluita laitetoimittajien ylijäämälaitteisiin solmimalla globaalin kumppanisopimuksen AM Kingin kanssa

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 17. kesäkuuta 2021 klo 16.00

Metso Outotec on solminut maailmanlaajuisen kumppanuussopimuksen AM Kingin (AMK) kanssa jauhinmyllyjen ja murskainten vara- ja kulutusosista sekä kaikkien laitevalmistajien laitteiden korjaus- ja kenttähuoltopalveluista. AM King on maailman johtava laitetoimittajien ylijäämälaitteiden myyjä. Metso Outotec tarjoaa kilpailukykyisiä jälkimarkkinaratkaisuja, kuten sertifioituja tarkastuksia ja takuita sekä kunnossapito- ja optimointipalveluja, joiden avulla voidaan parantaa laitteiden suorituskykyä, luotettavuutta ja tuottavuutta.

”Olemme innoissamme kumppanuudesta AM Kingin kanssa. Metso Outotecin kattava palveluvalikoima sekä kenttähuoltokokemuksemme auttaa asiakkaita maksimoimaan käytettyjen tai käyttämättömien ylijäämälaitteiden suorituskyvyn. Tarjoomamme kattaa useita ratkaisuja, joiden avulla voidaan pidentää laitteiden käyttöikää ja siten konkreettisesti edistää kiertotaloutta, joka on yhä tärkeämpää kaikille yrityksille”, sanoo Sami Takaluoma, Metso Outotecin Palvelut-liiketoiminta-alueen johtaja.

Metso Outotecillä on maailmanlaajuisesti kattavassa verkostossa yli 3 000 kenttähuollon ammattilaista ja asiantuntijaa lähellä asiakkaita, sekä 140 palvelukeskusta ympäri maailmaa.

”Metso Outotecin kanssa solmimamme kumppanuus vahvistaa entisestään kaikille ylijäämälaitteista kiinnostuneille asiakkaillemme antamaamme lupausta. Laitteet saadaan nopeasti tuotantokuntoon, pääomakustannukset pienenevät ja kaivosteollisuus voi toimia entistä vastuullisemmin”, sanoo Albert King, AMK:n johtoryhmän jäsen.

Tietoa AM Kingistä

AM King on yksityisomistuksessa oleva yhtiö. Se on myynyt kaivoslaitteita yli 40 vuoden ajan kaikilla suurilla kaivosteollisuuden markkinoilla. AM Kingillä on maailman suurin käyttämättömien ja käytettyjen kaivoslaitteiden varasto. Yhtiö tekee yhteistyötä monien johtavien kaivosyhtiöiden kanssa ja tarjoaa tuki- ja logistiikkapalveluja kaikilla päämarkkinoilla. (amking.com)

Martin Karlsson, Senior Vice President, Professional Services -liiketoimintalinja, Palvelut, Metso Outotec Oyj, puh.020 48100, sähköposti:martin.karlsson(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. 020 484 3212, helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotec on sitoutunut rajaamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 °C:seen ja asettanut toiminnalleen tieteeseen perustuvat tavoitteet. Vuonna 2021 olimme Global 100 -listalla maailman kahdeksanneksi vastuullisin yhtiö.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec