Metso Outotec toimittaa kaksi energiatehokasta flash-haihduttamoa NALCOn alumiinioksidijalostamoon Intiaan

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 4.3.2021 klo 9.0

Metso Outotec on saanut National Aluminium Companylta (NALCO) tilauksen kahden Bayer-prosessia käyttävän flash-haihduttamon (170 t/h) suunnittelemisesta ja toimittamisesta Intian Odishassa sijaitsevaan alumiinioksidijalostamoon. Tilauksen arvo on noin 13 miljoonaa euroa, ja se on kirjattu Metallit-segmentin vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

”On hienoa, että NALCO on valinnut meidät energiatehokkaiden flash-haihduttamoiden toimittajaksi. Tilaus vahvistaa markkina-asemaamme bauksiitti- ja alumiinioksidisektorilla”, kertoo Alessio Scarsella, johtaja, kevytmetallit, Metso Outotec. ”Olemme aiemmin toimittaneet NALCOlle kolme prosessilinjaa kalsinointiin ja hydraatin suodatukseen. Niistä ensimmäinen on ollut toiminnassa jo vuodesta 1987. Lisäksi olemme saaneet maaliskuussa 2020 tilaukset kahdesta alumiinioksidin kalsinointilaitoksesta sekä yhdestä hydraatinsuodatuslaitoksesta. Ne kasvattavat NALCOn vuotuista alumiinioksidituotantoa noin miljoona tonnia. Nyt tilatut haihduttamot auttavat NALCO saavuttamaan tuotantotavoitteensa.”

Lisätietoa Metso Outotecin alumiinioksiditarjoomasta on verkkosivuillamme.

Alumiinioksidiliiketoiminta säilyy osana Metso Outotecin tarjontaa eikä kuulu myytävään alumiiniliiketoimintaan.

Alessio Scarsella, johtaja, kevytmetallit, Metso Outotec, puh. +49 172 688 9027, sähköposti: alessio.scarsella(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. 020 484 3212, helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec