Metso Outotec toimittaa Kiinaan teknologiaa rautamalmin pelletointiin

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 29.10.2020 klo 10.00

Metso Outotec ja Beijing Shougang International Engineering Technology Co., Ltd. ovat allekirjoittaneet sopimuksen teknologiatoimituksesta Zenithin (Zhong Tian) rautamalmin pelletointilaitokselle. Uusi, ympäristön kannalta kestävää teknologiaa hyödyntävä laitos rakennetaan Kiinan Nantongiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Tilaus on kirjattu Metso Outotecin vuoden 2020 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

Metso Outotecin toimitus kattaa pelletointilaitteiston ja kaasunkäsittelyn suunnittelun, omaan tuotekehitykseen perustuvat prosessilaitteet, instrumentoinnin ja ohjausjärjestelmät sekä työnjohtopalvelut ja teknisen koulutuksen. Laitoksen ydin on Metso Outotecin pelletointiuuni, jonka arinan pinta-ala on 432 m².

”Olemme hyvin iloisia tästä sopimuksesta. Valmistuttuaan tämä ketjuarinateknologiaan perustuva laitos on viidenneksi suurin Metso Outotecin Kiinaan toimittamista pelletointilaitoksista”, kertoo Metso Outotecin rauta- ja lämmönsiirtoliiketoiminnan johtaja Tobias Stefan.

Pellettien tuotannon on määrä alkaa vuoden 2021 loppuun mennessä. Metso Outotecin toimittama prosessi varmistaa tasalaatuisen pellettien tuotannon sekä korkean suorituskyvyn ja laadun alhaisin investointi- ja käyttökustannuksin. Se myös pienentää energiankulutusta ja päästöjä.

Liikkuvan arinan pelletointiteknologiasta on lisätietoja verkkosivustollamme.

Tobias Stefan, johtaja, Ferrous & Heat Transfer -liiketoimintalinja, Metso Outotec, puh. +49 617 1969 3164, sähköposti: tobias.stefan(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. 020 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä mineraalien jalostuksessa, kiviainesten käsittelyssä, metallinjalostuksessa ja kierrätyksessä kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto (pro forma) vuonna 2019 oli noin 4,1 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec