Metso Outotec toimittaa suuren jauhinmyllyn kultakaivokselle Australiaan

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 16.8.2021 klo 09:00 paikallista aikaa

Metso Outotec toimittaa suuritehoisen semiautogeeni (SAG) jauhinmyllyn Northern Star Resourcesin Länsi-Australiassa sijaitsevalle Thunderboxin kultakaivokselle. Tyypillisesti vastaavat toimitukset ovat arvoltaan noin 15 miljoonaa euroa. Tilaus on kirjattu Minerals-segmentin vuoden 2021 ensimmäisen vuosipuoliskon saatuihin tilauksiin.

Jauhinmylly tulee olemaan Northern Star Resourcesin suurin. Yrityksen tuotantojohtaja Simon Tyrrell toteaa: “Thunderboxin laajennus kasvattaa malminkäsittelykapasiteettiamme kolmesta miljoonasta kuuteen miljoonaan tonniin vuodessa. Kuten mainitsimme äskettäisillä sijoittajapäivillämme, toimintojen laajennus myös pienentää malmin käsittelykuluja. Valitsimme Metso Outotecin jauhatusteknologian hyvään paikalliseen asiantuntijatukeen, referensseihin ja jatkuvaan yhteistyöhömme perustuen.”

“On hienoa, että Northern Star Resources valitsi Metso Outotecin jauhatusteknologian Thunderboxin laajennukseen. Toimitettavan Premier™-semiautogeenimyllyn (SAG) teho on huikeat 18 MW, mikä tekee siitä yhden maailman suurimmista SAG-myllyistä. Premier™-myllymme ovat luotettavia ja tehokkaita. On ilo jatkaa yhteistyötä Northern Star Resourcesin kanssa ja olla osa heidän menestystarinaansa”, sanoo Metso Outotecin jauhatusliiketoimintalinjan johtaja Christoph Hoetzel.

Thunderboxin laajennuksen käyttöönotto on suunniteltu tapahtuvaksi vuoden 2022 toisella vuosipuoliskolla.

Metso Outotecin Premier™- ja Select™-myllyistä koostuva myllytarjoama on markkinoiden kattavin ja sisältää myös laajan asiantuntijaverkoston tuen laitteiden kaikkien elinkaaren vaiheiden optimointiin. Metso Outotec toimittaa lisäksi myllyjen vuoraukseen tarvittavat laitteet, kulutusosat ja palvelut.

Lisätietoa Metso Outotecin jauhatusteknologioista ja Planet Positive vastuullisuusajattelusta verkkosivuillamme.

Kai Rönnberg, Myyntijohtaja, Mineraalit, Aasian ja Tyynenmeren alue, Metso Outotec, puh. +61 407 020 306, sähköposti: kai.ronnberg(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. +358 20 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotec on sitoutunut rajoittamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 asteeseen Science Based Targets -organisaation varmentamien ilmastotavoitteiden avulla. Vuonna 2021 sijoituimme maailman vastuullisimpien yhtiöiden Global 100 -listalla kahdeksanneksi.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec