Metso Outotecille tilaus kuljetinjärjestelmästä kaivokseen Etelä-Amerikkaan

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 22. maaliskuuta 2021 klo 9.00

Metso Outotec toimittaa raskaaseen kaivoskäyttöön soveltuvan kuljetinjärjestelmän Etelä-Amerikkaan. Toimitukseen sisältyy muun muassa kahden kilometrin mittainen kuljetin. Toimitettavien laitteiden huippunopeus on 6 m/s ja kuljetuskapasiteetti yli 9 000 tonnia tunnissa. Noin 10 miljoonan euron arvoinen tilaus on kirjattu Mineraalit-liiketoiminta-alueen vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

”Metso Outotecin kattavat kuljetinratkaisut ovat taloudellinen ja luotettava ratkaisu niin avolouhosten kuin maanalaisten kaivosten materiaalien kuljettamiseen pienin kokonaiskustannuksin. Metso Outotecin patentoimat Energy Saving Idler (ESI) -pyörät pienentävät huomattavasti pitkien kuljettimien energiankulutusta, vähentävät hihnojen kireyttä ja pidentävät rullien käyttöikää. Kunnossapitokustannukset pysyvät kurissa laitteiden koko elinkaaren ajan, ja toiminta on kestävämpää”, sanoo Metso Outotecin Crushing and conveying systems -liiketoimintalinjan päällikkö Alexandre Martins

Metso Outotecin kokonaisvaltainen kuljetintarjoama sisältää myös esiselvityksiä, suunnitelmatutkimuksia ja määrittelyjä erityyppisiin maastoihin ja reiteille, joissa voi olla sekä vaaka- että pystysuuntaisia mutkia. Lisäksi tarjoama sisältää jälkiasennus- ja kunnossapitopalveluja sekä kattavan valikoiman lisävarusteita, hihnoja ja komponentteja eri käyttökohteisiin. Metso Outotecin kuljettimet valmistetaan laadukkaista materiaaleista yli sadan vuoden suunnittelukokemuksella ja mittavia testauksia hyödyntäen.

Lue lisää Metso Outotecin kuljetinratkaisuista verkkosivuiltamme.

Erwin Alexandre Huber, Vice President, Crushing and Conveying Systems, Metso Outotec Oyj, puh. +55 15 2102 1386, erwin.huber(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, puh. 020 484 3212, helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotec on sitoutunut rajaamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 °C:seen ja asettanut toiminnalleen tieteeseen perustuvat tavoitteet. Vuonna 2021 olimme Global 100 -listalla maailman kahdeksanneksi vastuullisin yhtiö.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec