Metso Outotecille yli 100 miljoonan euron laitetilaus rikastamolle Uzbekistaniin

Metso Outotec Oyj:n lehdistötiedote 6.6.2022 klo 09.00 paikallista aikaa

Metso Outotec on sopinut keskeisen prosessiteknologian toimituksesta Almalyk Mining and Metallurgical Companyn kupari-kulta-molybdeenirikastamolle Almalykiin, Tashkentin alueelle Uzbekistaniin. Yoshlik-1-esiintymän lähelle rakennettavan rikastamon vuosikapasiteetti on 60 miljoonaa tonnia. Yli 100 miljoonan euron arvoinen tilaus on kirjattu Mineraalit-segmentin vuoden toisen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

Metso Outotecin toimitukseen sisältyy rikastamon perussuunnittelu sekä keskeiset prosessilaitteet, kuten HIGMill® -hienojauhatusmyllyt, TankCell® -vaahdotuskennot, suurtehosakeuttimet ja FrothSense+TM -vaahtokamerat sekä Larox® PF -painesuodattimet, lietepumput ja MHC™ -hydrosyklonit, näytteenottimet, CourierTM 6X SL -analysaattorit sekä PSI500i-raekokoanalysaattorit ja ylemmän tason prosessinohjausjärjestelmä. Toimitukseen sisältyy myös käyttöönotto- ja asiantuntijapalveluita sekä varaosia.

Tilaus on merkittävä, ja olemme iloisia asiakkaan osoittamasta luottamuksesta. Suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota metallurgisen prosessin optimointiin ja energiatehokkuuteen. Rikastamoon tulee käyttöön useita Planet Positive -teknologioitamme, jotka mahdollistavat laitoksen ympäristötehokkuuden”, sanoo Metso Outotecin Mineraalit-liiketoiminta-alueen johtaja Markku Teräsvasara.

Mikko Rantamäki, myyntijohtaja, laitosratkaisut, Metso Outotec, p. 020 529 2784, email: mikko.rantamaki(at)mogroup.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso Outotec, p. 020 484 3212, sähköposti helena.marjaranta(at)mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta. Metso Outotec on sitoutunut rajoittamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 asteeseen Science Based Targets -organisaation varmentamien ilmastotavoitteiden avulla.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2021 oli noin 4,2 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.comtwitter.com/metsooutotec

,000 people in more than 50 countries and its sales for 2021 were about EUR 4.2 billion. The company is listed on the Nasdaq Helsinki. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec