Metso Outotecin osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Metso Outotec Oyj:n pörssitiedote 17.8.2021 klo 11.15 paikallista aikaa

Metso Outotecin neljä suurinta osakkeenomistajaa ovat valinneet edustajansa osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan, johon kuuluu viidentenä jäsenenä yhtiön hallituksen puheenjohtaja.

Neljä suurinta osakkeenomistajaa yhtiön 15.8.2021 päivätyn osakasluettelon perusteella olivat Solidium (14,9 % osakkeista ja äänistä), Cevian Capital Partners (7,8 % osakkeista ja äänistä), Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Varma (3,3 % osakkeista ja äänistä) ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen (2,8 % osakkeista ja äänistä).

Näin ollen Metso Outotecin osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan kuuluvat:

• Annareetta Lumme-Timonen, sijoitusjohtaja, Solidium
  • Niko Pakalén, partner, Cevian Capital Partners Ltd
  • Risto Murto, toimitusjohtaja, Varma
  • Mikko Mursula, varatoimitusjohtaja, Ilmarinen
  • Kari Stadigh, Metso Outotecin hallituksen puheenjohtaja

Nimitystoimikunta toimittaa Metso Outotecin hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevan ehdotuksensa yhtiön hallitukselle 31.1.2022 mennessä.

Nina Kiviranta, lakiasiainjohtaja, puhelin 020 529 2017, nina.kiviranta@mogroup.com

Metso Outotec Oyj

Jakelu:
Tiedotusvälineet
www.mogroup.com

Metso Outotec on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kiviainesten käsittelyssä, mineraalien jalostuksessa ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metso Outotec on sitoutunut rajoittamaan ilmaston lämpenemisen 1,5 asteeseen Science Based Targets -organisaation varmentamien ilmastotavoitteiden avulla. Vuonna 2021 sijoituimme maailman vastuullisimpien yhtiöiden Global 100 -listalla kahdeksanneksi.

Metso Outotecin pääkonttori on Helsingissä. Yhtiöllä on yli 15 000 työntekijää yli 50 maassa, ja sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,9 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. mogroup.com, twitter.com/metsooutotec