Outotec aloittaa YT-neuvottelut sopeuttaakseen Lappeenrannan ja Turun tuotantoyksiköidensä toimintaa

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE  1.11.2016  KLO 14.00

Outotec aloittaa YT-neuvottelut mahdollisista lomautuksista ja henkilövähennyksistä sopeuttaakseen suodatinliiketoiminnan omavalmistusta Lappeenrannan ja Turun tuotantoyksiköissä. Outotec suunnittelee siirtävänsä osan omavalmistuksestaan edullisemman kustannustason maihin tuotteiden hintakilpailukyvyn lisäämiseksi.

Mahdolliset lomautukset koskevat koko Outotec (Filters) Oy:n tuotannon ja hankintatoimen työntekijöitä, toimihenkilöitä ja ylempiä toimihenkilöitä sekä Outotec (Ceramics) Oy:n koko henkilöstöä. Suunnitelman mukaan lomautukset toteutettaisiin tammikuusta 2017 alkaen enintään 90 päivää.

Mahdolliset irtisanomiset koskevat Lappeenrannan omavalmistuksen ja pintakäsittelyn henkilökuntaa, arviolta 15 työntekijää, ja ne on suunniteltu toteutettavaksi yhteistoimintaneuvottelujen jälkeen arviolta tammikuusta 2017 alkaen.

Outotecin palveluksessa on Lappeenrannassa noin 230 henkilöä, joista neuvottelujen piirissä noin 80 ja Turussa noin 20 työntekijää.

puhelin 020 529 2004, 0400 817198

sähköpostit: etunimi.sukunimi@outotec.com