Outotec lahjoittaa varoja suomalaisille yliopistoille

OUTOTEC OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 5.11.2010 KLO 13.00

Outotec lahjoittaa varoja suomalaisille yliopistoille

Outotec Oyj:n varsinainen yhtiökokous valtuutti 18.3.2010 hallituksen päättämään rahalahjoituksista valitsemilleen suomalaisille korkeakouluille enintään 600.000 euroon asti.

Yhtiökokouksen päätöksen perusteella Outotec on lahjoittanut

- Aalto-korkeakoulusäätiölle 300.000 euroa

- Oulun yliopistorahastolle 150.000 euroa

- Lappeenrannan teknilliselle yliopistolle 100.000 euroa

- Åbo Akademille 50.000 euroa

"Lahjoituksilla haluamme edistää Outotecin liiketoiminnan kannalta tärkeiden korkeakoulujen tutkimuksen ja opetuksen tasoa entisestään ja vahvistaa laajaa yhteistyötämme tekniikan ja talouden tiedeyhteisöjen kanssa", sanoo Outotecin toimitusjohtaja Pertti Korhonen.

Kari Knuutila, teknologiajohtaja
puhelin 020 529 2009, 040 7799 566