Outotec suunnittelee kuparisulaton Indonesiaan

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE  7.11.2018 KLO 15.00

Outotec suunnittelee kuparisulaton Indonesiaan

Outotec on tehnyt perussuunnittelusopimuksen uudesta, Indonesiaan rakennettavasta kuparisulatosta. Sopimuskumppani on PT Amman Mineral Industri, joka on kuparin ja kullan tuottaja PT Amman Mineral Nusa Tenggaran tytäryhtiö. Noin 10 miljoonan euron arvoinen sopimus on kirjattu Outotecin neljännen vuosineljänneksen tilauskertymään.

Koko kuparisulaton kattava suunnittelu perustuu Outotecin liekkisulatus- ja liekkikonvertointiteknologioihin ja sisältää myös elektrolyyttisen talteenoton, kuonarikastamon, jalometallitehtaan, kaasunpuhdistuksen, rikkihappotehtaan ja jätevesien käsittelylaitoksen sekä niihin liittyvän infrastruktuurin suunnittelun.

Outotecin työ ajoittuu seuraavien yhdeksän kuukauden ajalle. Vuonna 2017 Outotec teki saman hankkeen kannattavuusselvityksen. Valmistuttuaan sulaton on tarkoitus käsitellä pääasiassa indonesialaista kuparirikastetta.

"PT Amman Mineral Industri asetti suunnittelun lähtökohdaksi luotettavat ja tiukat kansainväliset ympäristövaatimukset täyttävät teknologiat. Olemme iloisia, että suunnitellessamme edistyksellisimpiä teknologioita hyödyntävän sulaton voimme auttaa heitä saavuttamaan vastuullisuustavoitteensa", sanoo Outotecin Metals, Energy & Water -liiketoiminnan johtaja Kalle Härkki.

Kalle Härkki, Metals, Energy & Water -liiketoimintayksikön johtaja

Puhelin 020 529 2004, 0400 817198