Outotec tekee 110 miljoonan euron varauksen ilmeniittisulattoprojektiin

OUTOTEC OYJ  PÖRSSITIEDOTE  8.2.2019  KLO 8.55

Outotec tekee 110 miljoonan euron varauksen ilmeniittisulattoprojektiin

Outotec on tehnyt 110 miljoonan euron varauksen Saudi-Arabiaan toimittamastaan ilmeniittisulattoprojektista mahdollisesti tuleviin kustannuksiin (pörssitiedotteet 31.5.2012, 26.10.2018 ja 30.10.2018). Varauksen perusteena on edistyminen uunin tilanneanalyysissä. Varaus on kirjattu Outotecin vuoden 2018 viimeisen vuosineljänneksen tulokseen.

Analyysin lopputulos sekä muut asiat, kuten Outotecin sopimuksellinen asema, määrittävät lopulliset korvausvelvoitteet ja Outotecille aiheutuvat taloudelliset vaikutukset.

Varaus ei sisältynyt Outotecin vuoden 2018 tulosohjeistukseen. Outotecin tilinpäätöstiedote 2018 julkaistaan 8.2.2019 noin kello 9.

Jari Ålgars, talous- ja rahoitusjohtaja
puhelin 020 529 2011