Outotec toimittaa Kongon demokraattiseen tasavaltaan uuttoteknologiaa kuparin jalostukseen

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE   1.6.2020  KLO 15.00

Outotec on sopinut kiinalaisen ja kongolaisen yhteisyrityksen LA SINO-CONGOLAISE DES MINES SA:n (Sicomines) kanssa uuttoteknologian toimituksesta Kongon demokraattiseen tasavaltaan, Kolwezin lähelle rakennettavalle Sicominesin kuparilaitokselle. Noin 20 miljoonan euron tilaus on kirjattu Outotecin vuoden 2020 toisen vuosineljänneksen tilauskertymään.

Outotecin toimitukseen sisältyvät uuden, modulaarisen kuparintuotannon VSF®X-uuttolaitoksen perussuunnittelu, keskeiset prosessilaitteet sekä asennus- ja käyttöönottovalvontaa.

“Odotamme innolla Sicomines-hankkeen yhteistyötä asiakkaamme kanssa. On hienoa saada toimittaa heille uudenlaista, modulaarista uuttoteknologiaa ja sen mukanaan tuomat hyödyt - nopea toimitus ja asennus sekä laitoksen turvallinen ja ympäristöä säästävä käyttö. Sicomines-hankkeesta tulee Outotecille tärkeä referenssi Afrikan aktiivisilla kuparin ja koboltin markkinoilla”, sanoo Metals Refining -liiketoiminnan johtaja Kalle Härkki.

Kalle Härkki, Metals Refining -liiketoimintayksikön johtaja

Saija Kinanen, viestintäjohtaja
puhelin 020 529 2044, 040 187 5353

sähköpostit etunimi.sukunimi@outotec.com