Outotec toimittaa kromiitin pelletointi- ja sintrauslaitoksen Samancorille Etelä-Afrikkaan

OUTOTEC OYJ LEHDISTÖTIEDOTE, 27.7.2007 KLO 11.30

Outotec on saanut kolmannen pelletointi- ja sintrauslaitostilauksen eteläafrikkalaiselta Samancor Chromelta. Uusi kromiitista sintrattuja pellettejä 600 000 tonnia vuodessa valmistava laitos rakennetaan Middelburgiin. Ensimmäisen vastaavan laitoksen Outotec toimitti Samancor Chromen Ferrometals -tuotantolaitokselle vuonna 1998 ja toisen Tubatseen vuonna 2002.

Toimitus käsittää Outotecin teräsnauhasintrausteknologian, lisenssin, perussuunnittelun, avainlaitteiden toimitukset sekä asennus- ja käyttöönottopalvelua. Muut laitteet samoin kuin asennukset ja rakentamisen toimittaa paikallinen urakoitsija. Outotecin osuus projektista on arvoltaan noin 15 miljoonaa euroa.

Laitoksen arvioidaan käynnistyvän vuoden 2008 loppupuolella.

OUTOTEC OYJ

Jorma Daavittila, ferroseosteknologian myyntijohtaja