Outotec toimittaa litiumrikastamon Brasiliaan

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE  18.11.2016 KLO 11.00

Outotec toimittaa litiumrikastamon Brasiliaan

Outotec ja Advanced Metallurgical Group N.V. (AMG) ovat sopineet litiumrikastamon kokonaistoimituksesta AMG:n Mibra-kaivoksen yhteyteen Minas Geraisiin Brasiliaan. Arvoltaan yli 35 miljoonan euron tilaus on kirjattu Outotecin neljännen vuosineljänneksen tilauskertymään.

Outotec on kehittänyt hanketta AMG:n kanssa alustavista kannattavuusselvityksistä lähtien. Toimitukseen sisältyvät rikastamon teknologia, suunnittelu, toimitus sekä laitoksen rakennus- ja käyttöönottopalvelut. Valmistuttuaan laitos tuottaa vuosittain 90 000 tonnia litiumrikastetta, jota jatkojalostetaan litiumkarbonaatiksi. Litiumia käytetään pääasiassa autojen akkuihin. Laitos on tarkoitus ottaa käyttöön vuoden 2018 ensimmäisellä puoliskolla.

"On ilo saada toimittaa AMG:lle litiumin rikastusratkaisu, jossa yhdistyvät laaja prosessiosaamisemme, omaan tuotekehitykseemme perustuvat laitteet sekä tällaisten laajojen kokonaistoimitusten kokemuksemme Brasiliassa. Uudella laitoksella on tarkoitus rikastaa nykyisen laitoksen rikastusjätettä, joten kyseessä on hyvin ympäristöystävällinen ja resurssitehokas hanke", sanoo Outotecin Minerals Processing -liiketoimintayksikön johtaja Taneli Salervo.

Taneli Salervo, Minerals Processing -liiketoimintayksikön johtaja (vt.)

Puhelin 020 529 2004, 0400 817198

sähköpostit: etunimi.sukunimi@outotec.com