Outotec toimittaa rikastamon prosessilaitteita Chileen

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE    9.6.2020  KLO 14.00

Outotec toimittaa rikastamon prosessilaitteita Chileen

Outotec ja Gold Fields ovat sopineet prosessilaitteiden toimituksista Gold Fieldsin uuteen Salares Norte -kultaprojektiin Atacaman alueelle Chilen pohjoisosaan. Noin 14 miljoonan euron arvoinen tilaus on kirjattu Outotecin vuoden 2020 toisen neljänneksen tilauskertymään.

Outotecin suunnittelee ja toimittaa hankkeeseen 4-megawattiset semiautogeenisen (SAG) jauhinmyllyn ja kuulamyllyn sekä viisi sakeutinta ja selkeyttimen prosessin eri vaiheisiin. Jauhinmyllyihin asennetaan Outotecin jauhinmyllyihin vakiona kuuluva uusi polymeeri-hydrostaattilaakerijärjestelmä parantamaan käyttövarmuutta ja helpottamaan huoltoa. Sakeuttimissa ja selkeyttimessä hyödynnetään asennusaikaa lyhentävää Outotecin modulaarista suunnittelua.

Salares Norte -hankkeen kokonaan omistava Gold Fields on eteläafrikkalainen, globaalisti toimiva kullantuottaja. Tuotantovaiheessa rikastamon suunniteltu kapasiteetti on kaksi miljoonaa malmitonnia vuodessa. Toimitukset ajoittuvat vuoden 2021 toiselle neljännekselle.

"Olemme iloisia voidessamme toimittaa edistyksellistä ja energiatehokasta prosessiteknologiaamme Gold Fieldsille ja tukea heitä kannattavan ja ympäristön kannalta kestävän toiminnan rakentamisessa vaativiin, korkean paikan olosuhteisiin", sanoo Paul Sohlberg, Outotecin Minerals Processing -liiketoiminnan johtaja.

Paul Sohlberg, Minerals Processing -liiketoimintayksikön väliaikainen johtaja
puhelin +1 289 983 0362

Saija Kinanen, viestintäjohtaja
puhelin 020 529 2044, 040 187 5353