Outotec toista kertaa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE  11.9.2014  KLO 13.15

Outotec toista kertaa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin

Outotec on valittu toistamiseen Dow Jonesin kestävän kehityksen Euroopan indeksiin vuosiksi 2014-2015. DJSI-indeksiin valitaan kaikilta teollisuudenaloilta alansa edelläkävijöitä ja parhaita yrityksiä, joiden toimintaa arvioidaan lukuisilla kestävän kehityksen mittareilla.

"Paikka Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä on tunnustus tekemästämme työstä, mistä olemme ylpeitä. Pisteytyksemme parani selvästi viime vuodesta ja olemme pystyneet osoittamaan, että toimimme missiomme, maailman luonnonvarojen kestävän hyödyntämisen mukaisesti ja jatkuvasti toimintaamme parantaen", sanoo Outotecin markkinointi-, viestintä- ja yritysvastuujohtaja Minna Aila.

Peräti 87 prosenttia Outotecin vuoden 2013 tilauskertymästä koostui OECD:n määritelmän mukaisesti ympäristöhyödykkeistä ja -palveluista. Yritys on kehittänyt useita uraauurtavia teknologioita mineraalien ja metallien jalostukseen sekä kehittää innovatiivisia ratkaisuja uusiutuvan energian tuotantoon ja teollisuusvesien käsittelyyn.

Vuonna 2014 RobecoSAM kutsui 3395 pörssiyhtiötä 57 toimialalta raportoimaan toimintaansa kestävän kehityksen näkökulmasta. Yritysten taloudellista, ympäristöön liittyvää ja sosiaalista vastuullisuutta ja käytäntöjä arvioitiin perusteellisesti. Arvioinnissa painotettiin osakkeenomistajille tuotettua pitkän aikavälin arvoa. Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksit tuottavat varainhoitajille luotettavaa ja puolueetonta tietoa sijoituspäätöksiin.

Lisätietoja Dow Jones -indeksistä englanniksi: www.sustainability-indices.com

Minna Aila, markkinointi-, viestintä- ja yritysvastuujohtaja
Puhelin 040 5131470
sähköposti etunimi.sukunimi@outotec.com