Outotec ulkoisti osan Saksan suunnittelutoiminnoista Citecille

OUTOTEC OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE    4.4.2018  KLO 9.00

Outotec ulkoisti osan Saksan suunnittelutoiminnoista Citecille

Outotec on saanut päätökseen neuvottelut, joiden tuloksena osa Saksassa olevasta projektitoimintaan liittyvästä suunnittelusta ulkoistettiin Citecille. 59 Outotecin työntekijää on 1.4.2018 siirtynyt Citecin palvelukseen. Neuvottelut henkilöstön edustajien kanssa alkoivat 26.10.2017 (tiedote).

Citec on maailmanlaajuisesti toimiva insinööritoimisto, joka tarjoaa monipuolisia teknisiä suunnittelupalveluita energiateollisuudelle ja muille tekniikkaan perustuville teollisuudenaloille. Ulkoistus ei vaikuta Outotecin vuoden 2018 tulosohjeistukseen.

"Ulkoistamalla osan suunnittelustamme luomme lisää joustoa organisaatioomme ja pitkällä tähtäimellä pienennämme kiinteitä kulujamme. Citec on meille sopiva kumppani, sillä yrityksellä on jo toimintoja ja valmis asiakaskunta Saksassa ja Suomessa sekä erinomaiset referenssit", sanoo Outotecin Metals, Energy & Water -liiketoiminnan johtaja Kalle Härkki.

Kalle Härkki, Metals, Energy & Water -liiketoimintayksikön johtaja
Puhelin 020 529 2700