Metso toimittaa uuttoteknologiaa akkulaatuista nikkeliä tuottavaan laitokseen Kiinaan

Metso Oyj:n lehdistötiedote 12.03.2024 klo 09.00 paikallista aikaa

Metso on saanut tilauksen uuttoteknologian toimituksesta nikkelilaitokselle Kiinaan. Tämäntyyppisten tilausten arvo on yleensä 15-20 miljoonaa euroa. Tilaus on kirjattu Mineraalit-segmentin vuoden 2024 ensimmäisen vuosineljänneksen tilauskertymään.

Metson toimituslaajuus sisältää VSF® X -uuttolaitoksen, jolla tuotetaan akkulaatuista nikkelisulfaattiliuosta. Lisäksi Metso toimittaa useita kiillotussuodattimia, Courier® 6X HX -analysaattorin sekä varaosia ja asiantuntijapalveluita. Metso on tehnyt projektin konseptitutkimuksen sekä prosessitestauksen ja laitoksen perussuunnittelu on parhaillaan käynnissä.

Metson modulaarisen VSF® X -uuttolaitoksen elinkaaren aikaiset kustannukset ovat edulliset ja sen toimitusaika on nopea. Luotettava ja kestävää kehitystä edistävä teknologia perustuu Metson vuosikymmenten kokemukseen uutosta. Metson Planet Positive -tarjoamaan kuuluvat uutto- ja talteenottoelektrolyysiteknologian ratkaisut sisältävät optimoidut ratkaisut, kokonaiset laitokset sekä palvelut.

Lue lisää Metson modulaarisesta VSF® X -uuttoteknologiasta verkkosivuiltamme.

Lisätietoa:

Timo Nivala, myyntijohtaja, hydrometallurgia, Metso, puh. +358 40 7399 777, sähköposti: timo.nivala(at)metso.com

Helena Marjaranta, viestintä- ja brändijohtaja, Metso, puh. +358 20 484 3212, sähköposti: helena.marjaranta(at)metso.com

Metso on kestävää kehitystä edistävien teknologioiden sekä kokonaisvaltaisten ratkaisujen ja palvelujen edelläkävijä kivenmurskauksessa, mineraalien käsittelyssä ja metallinjalostuksessa kaikkialla maailmassa. Parannamme asiakkaidemme energian- ja vedenkäytön tehokkuutta, lisäämme toiminnan tuottavuutta ja vähennämme ympäristöriskejä tuote- ja prosessiosaamisemme avulla. Yhdessä luomme positiivista muutosta.

Metson pääkonttori on Espoossa. Yhtiöllä on yli 17 000 työntekijää lähes 50 maassa, ja liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,4 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. metso.com, x.com/metsoofficial